חדשות בארץ

הכנסת הודיעה: אלה שמות חברי הכנסת שהזמינו את המתפרעים לאולם

אחרי המהומה במשכן הכנסת, דוברות הכנסת החליטה לפרסם את שמות שני חברי הכנסת שהיו שותפים למהלך. בן גביר דורש "לשלול לאותם ח"כים את הגישה למערכת אושפיזין ואת האפשרות להזמין אורחים"

  • כ"ב תמוז התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

מפגינים נגד הרפורמה המשפטית הגיעו אתמול (שני) למשכן הכנסת, שהייתה נראית לרגעים כמו שדה קרב: המפגינים הוצאו בכוח על ידי המאבטחים, אבל חמור הרבה יותר – חברי כנסת היו שותפים לאירוע הזה.

הגעת המפגינים מגיעה על רקע הניסיון לשבש את ההצבעה במליאה על חוק צמצום עילת הסבירות. כמה מהם ניסו "להדביק" את עצמם לרצפה בכניסה למליאה, אך ללא הועיל. משמר הכנסת הצליח להשתלט עליהם, והם עוכבו לחקירה במשטרה.

אבל זה לא העניין המרכזי מאמש. על פי דוברות הכנסת, שני חברי כנסת היו שותפים להכנסת המפגינים פנימה. לאור ההתפרעות, קצין הכנסת הורה לסגור את יציע הציבור ופרסם מי היו שני חברי הכנסת שהיו שותפים למהלך.

"נוכח חומרת האירוע חסר התקדים שארע הערב בכניסה למליאה וניסיונו המובהק לפגוע בסדר הציבורי ובהליך הדמוקרטי, שבגינו אף הוגשה תלונה למשטרה מטעם משמר הכנסת - קיים קצין הכנסת, בדיקה שממנה עולה כי חברי הכנסת מירב כהן ונאור שירי מיש עתיד הם חברי הכנסת שהזמינו את המתפרעים למשכן. בכנסת מדגישים כי הנושא יטופל גם בוועדת האתיקה מכוח סמכותה על פי החוק".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר דרש מקצין הכנסת, ניצב יובל חן, לשלול משני חברי הכנסת את האפשרות להזמין אורחים למשכן עד להשלמת הרפורמה. "אני דורש לשלול לאותם ח"כים את הגישה למערכת אושפיזין ואת האפשרות להזמין אורחים למשכן הכנסת עד לסיום הליכי חקיקת הרפורמה על מנת להימנע ממראות אלו שוב", כתב בן גביר. "חברי כנסת ששיתפו פעולה עם אותם אנרכיסטים על ידי הזמנתם למשכן מכובד זה, תוך ניסיון לשבש הליך דמוקרטי הינם שותפים מלאים להתרחשות הנ"ל. לא יתכן כי נעבור לסדר היום על כך".

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה אמר: "חברי הכנסת שהזמינו את המתפרעים צריכים לעשות חשבון נפש עמוק על הניסיון לשבש את ההליך הדמוקרטי - ולגנות בחומרה את המתקפה על הדמוקרטיה הישראלית".

תגיות:הרפורמה המשפטיתהכנסתהתפרעות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה