חדשות בארץ

פעילי שמאל, שהרסו רכוש של מתיישבים בבקעה, ישלמו פיצוי בסך עשרת אלפים שקלים

פעילי שמאל מארגונים שונים הגיעו לחווה בבקעה, וגרמו נזק לרכוש. למרות הביקורת שהשמיע בית המשפט על מעשיהם, הוא פסק תשלום פיצוי כספי שלטענת המתלוננים לא מכסה את הנזק. כתב אישום פלילי טרם הוגש

אילוסטרציה (צילום: דוד כהן / פלש 90)אילוסטרציה (צילום: דוד כהן / פלש 90)
אא

בית משפט השלום בירושלים פסק היום (שני) תשלום פיצוי כספי בסך עשרת אלפי שקלים, אותו ישלמו פעילים מארגוני שמאל שונים שגרמו נזק לרכושם של מתיישבים המתגוררים בחווה בבקעת הירדן. השופטת דחתה את טענות הפעילים כי עשו זאת מאחר ומדובר בבנייה לא חוקית. כך דווח ב"מקור ראשון".

החלטת בית המשפט ניתנה במסגרת תביעה אזרחית. המשטרה, שחקרה את האירוע, טרם החליטה אם להגיש כתב אישום על גרימת נזק לרכוש ועל הסגת גבול.

פעילי השמאל משתייכים לארגונים "לוחמים לשלום", "מסתכלים לכיבוש בעיניים" ו"אימהות נגד אלימות". לפני מספר חודשים הגיעו לחווה, הרסו גדרות והשאירו נזק במקום, כשלטענתם הגדרות של המתיישבים פוגעים ברועי צאן פלסטיניים. את מעשיהם תיעדו והעלו לרשתות החברתיות, תחת הסלוגן "כאן הייתה גדר".

החקלאים הגישו תלונות במשטרה ותביעה אזרחית על הנזק שנגרם. בבית המשפט הכחישו הנתבעים את המיוחס להם. שופטת בית המשפט בירושלים, קרן מילר, הטילה עליהם לשלם למתיישבים פיצוי בסך עשרת אלפים שקלים. החקלאים ציינו כי התשלום לא מכסה את הנזק שנגרם.

בפסק הדין התייחסה השופטת לטענת ארגוני השמאל כי מדובר בבנייה לא חוקית, ולכן לא ניתן לחייבם בפיצויים, ומתחה עליהם ביקורת: "אף אחד מפסקי הדין שהנתבעים הביאו להגנתם לא עסק בנתבעים שעשו דין לעצמם ואכפו את הדין על דעת עצמם, תוך גרימת נזק מכוון ובזדון לתובעים".

"קבלת טענת הנתבעים לדחיית התביעה, פירושה מתן הכשר לכל מאן דהוא לאכוף בעצמו את הדין על כל אדם, אם מטעמים אידיאולוגיים ואם מטעמים אחרים", ציינה השופטת. "הכשר כזה עלול ליצור אנרכיה, שעלולה להידרדר אף לאלימות ולפגיעה קשה בסדר החברתי ובשלטון החוק".

עו"ד מיכאל ליטווק, היועץ המשפטי של ארגון "בצלמו", שייצג את החקלאים במשפט, מסר כי "יש מחיר לתג מחיר לאחר שמשטרת ישראל, הפרקליטות ורשם העמותות סרבו לפעול מול פורעי החוק, שלא רק שרמסו את החוק בריש גלי, אלא אף התגאו בכך מעל כל במה ציבורית, בחר בית המשפט לעשות מעט צדק עם החקלאים החלוצים. אני מברך על החלטת בית המשפט. בכוונתי לפנות שוב למשטרת ישראל, לפרקליטות ולרשם העמותות, עם פסיקת בית המשפט, ולדרוש מהם למצות את הדין עם פורעי החוק הללו".

תגיות:פעילי שמאלפיצויבקעת הירדן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה