חדשות בארץ

הרב אליהו חושף: אלשיך ניסה לשכנע אותי שנתניהו אשם וצריך להתפטר

רבה של צפת חשף כי לאחר פתיחת החקירה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, מפכ"ל המשטרה לשעבר נפגש עמו בעודו במדים וניסה לשכנע אותו כי נתניהו אשם ועליו להתפטר: "יום הדין של משטרת ישראל"

  • כ' תמוז התשפ"ג
אלשיך, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אלשיך, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, חשף הערב (ראשון) כי מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך, נפגש עמו בעודו במדים וניסה לשכנע אותו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך להתפטר מתפקידו.

בהודעה שפרסם תחת הכותרת "יום הדין של משטרת ישראל", כתב הרב אליהו: "אחר שנפתחה החקירה בעניינו של ראש הממשלה, ראיתי בה הרבה דברים תמוהים, ופרסמתי ברבים כי אני חושש שחקירה זו היא עלילת שווא, רודפים להפיל ראש ממשלה מכהן. כנראה שבעקבות הפרסומים הללו זכיתי לפגישה עם מפכ"ל המשטרה. בפגישתנו הממושכת בשעת לילה, הסביר לי המפכ"ל כי אני וחבריי הרבנים חייבים, בשם הצדק והיושר, להוקיע את השחיתות של ראש הממשלה".

"כשהבעתי ספיקות על כך, ניסה המפכ"ל לשכנע אותי בדרכים שונות שראש הממשלה אשם וצריך להתפטר ולא השתכנעתי. לבסוף אמר המפכ"ל, כי יש דברים שהוא לא יכול לומר לי ועלי להאמין לו. לא השתכנעתי. יש לכל אדם חזקת כשרות עד שיוכח אחרת, ונפרדנו באי הסכמה".

הרב אליהו הוסיף, תוך מתיחת ביקורת חריפה על רשויות אכיפת החוק: "עם הזמן התברר שצדקתי. מי שקורא את הפרוטוקולים של המשפט מבין, כי מדובר בפרשת השחיתות הגדולה ביותר במדינה. מסתבר שהפרקליטות והמשטרה החליטו להפיל ראש ממשלה, ולצורך כך הם המציאו עבירות שלא כתובות בספר החוקים, עברו כמעט על כל חוק אפשרי ובלבד שיגיעו ליעד".

"במבט לאחור, ברור לי שיוזמת פגישתי עם המפכ"ל נועדה לפגוע בתמיכה הציבורית שקיבל ראש הממשלה. זה חמור, כיוון שהדבר מלמד, שרוח המפקד היא זו שהובילה את השחיתות של הכפופים לו. המפקדים הבכירים שאישרו לרגל אחרי אזרחים בלי אישור משפטי. החוקרים שהתעלמו מכל העדים שהעידו לטובת ראש הממשלה. החוקרים שאיימו על עדים על מנת שיעידו כפי רצונם".

"כשראש צוות החקירה נשאל על כך בבית המשפט, ואומר במבוכה יותר מתשע מאות פעמים 'אני לא זוכר', 'זה לא באחריותי', 'לא יודע מי עשה את זה' - זו סיבה לוועדת חקירה. וצריך להתחיל מהראש: המפכ"ל, היועץ המשפטי ופרקליטי המדינה. הקצונה הבכירה, החוקרים וכל היועצים המשפטיים צריכים לתת דין וחשבון לציבור בישראל. הם צריכים לעצור ולשאול את עצמם: איך טעינו טעות כל כך גדולה, טעות שהייתה עלולה לסכן את כל המשטר הדמוקרטי במדינת ישראל", סיכם הרב אליהו.

המפכ"ל לשעבר מסר בתגובה לחדשות 12: "פגישתי עם הרב אליהו בנושא התקיימה לאחר סיום תפקידי כמפכ"ל במסגרת פגישותיי עם רבנים על המתרחש בציונות הדתית, בין השאר באשר להתייחסות לשחיתות הציבורית. מטבע הדברים עסקה רק במידע שכבר פורסם פומבית ולא ניתן היה לעסוק בשום מידע שהיה חסוי באותה עת. עם זאת, כיבדתי את עמדות בני שיחי, בוודאי רבנים, גם בנושאים אלה".

תגיות:רוני אלשיךהרב שמואל אליהובנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה