חדשות בארץ

ניסוי מוצלח: מערכת ההגנה "קלע דוד" יירטה את המטרות

חיל האוויר דיווח שהשלים בהצלחה סדרת אימונים בדרום הארץ, אשר כללה יירוטים מוצלחים של מערכת "קלע דוד" במספר תרחישים. ר׳ מנהלת מגן, אלוף-משנה ט׳: "מקנה ביטחון רב ומשפר את המוכנות של מערכות ההגנה מול איומים מאיראן בפרט ומזירות נוספות בכלל"

קרדיט: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחוןקרדיט: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון
אא

מנהלת חומה במפא"ת (המנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית) שבמשרד הביטחון, יחד עם חיל האוויר וחברת ״רפאל״, השלימה סדרת אימונים וניסויים בדרום הארץ, אשר במהלכה בוצעו יירוטים מוצלחים במערכת ההגנה המתקדמת "קלע דוד" - כך הותר היום (ראשון) לפרסום.

המערכת החדשה, שהוכנסה לפעילות מבצעית לראשונה במבצע "מגן וחץ" כשיירטה שני טילים בשמי מרכז הארץ, מיועדת ליירוט טילים בליסטיים, טילי שיוט, כלי טיס ומל"טים.

בסדרת האימונים הנוכחית נכחו נציגים מהסוכנות האמריקאית להגנה מטילים, שהיו שותפים יחד עם מנהלת חומה בפיתוח וייצור מערכת "קלע דוד".

ראש מנהלת מגן, אלוף-משנה ט׳, מסר כי "ההצלחה באימון מצטרפת ליירוטים המבצעיים המוצלחים של גדוד 66 במבצע 'מגן וחץ', ומוכיחה את יכולות מערכת הנשק 'קלע דוד' מול תרחיש תקיפה רב זירתי. ביצוע אימון הכולל יירוט חי במערכת נשק מבצעית, המופעלת על ידי חיל האוויר, מקנה ביטחון רב בהפעלת המערכות והנו חלק מתוכנית רב שנתית של שיפור המוכנות של מערכות ההגנה, מול איומים מאיראן בפרט ומזירות נוספות בכלל".

ראש מפא"ת במשרד הביטחון, תא"ל (מיל׳) ד"ר דניאל גולד, אמר: "במהלך מבצע 'מגן וחץ' חזינו לראשונה ביכולותיה המבצעיות של מערכת 'קלע דוד'. בפעילות המאתגרת שזה עתה הסתיימה, חזינו ביכולות המורחבות המבצעיות של המערכת, המוכיחות את היתרון האיכותי והעליונות הטכנולוגית של מדינת ישראל בכלל, ובעולם ההגנה מטילים בפרט, כחלק מתפיסת השכבות הכוללת את כיפת ברזל ומערכת הנשק חץ".   

תגיות:ניסוימערכת הגנהקלע דוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה