חדשות בארץ

ינון מגל תהה: האם אלפים באמת הפגינו מול ביתו של גלנט?

שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר בוגי יעלון וגם ראש השב"כ לשעבר עמי איילון הפגינו אתמול במושב עמיקם. במקביל, השוטרים פינו מפגינים באיילון בכוח. העיתונאי צירף תמונה: כמה באמת הגיעו לביתו של שר הביטחון?

  • כ' תמוז התשפ"ג
הפגנה מול ביתו של יואב גלנט (צילום: שיר תורם / פלאש 90)הפגנה מול ביתו של יואב גלנט (צילום: שיר תורם / פלאש 90)
אא

המחאה בנוגע לרפורמה המשפטית הולכת ומתעצמת. המפגינים שוב חוזרים לביתו של שר הביטחון, למרות שהם יודעים היטב שהפגנה כזאת לא תגרום לו לחזור בו מקידום הרפורמה. מאות בני אדם הגיעו הלילה ושהו מחוץ לביתו של יואב גלנט במושב עמיקם שבצפון הארץ. הם הגיעו סביב השעה 22:00, כחלק ממחאת "לילה לבן" שנמשכה עד הבוקר. בשעת חצות נחסמה הכניסה לעמיקם והחלו פקקי ענק באזור. לכן, המפגינים צעדו רגלית לביתו של גלנט ולא הרפו. בפעם הקודמת זה נגמר בשריפת צמיגים, הפעם כמות המפגינים עלתה אך המחאה התמקדה בקריאות.

המפגינים היו בעיקר מילואימניקים מארגון "אחים לנשק" ובהם שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר בוגי יעלון וגם ראש השב"כ לשעבר, עמי איילון. גם קציני צה"ל לשעבר, בני העדה הדרוזית, הגיעו והניפו את דגל העדה. ב"אחים לנשק" הסבירו לגלנט: "אתה המפקד הישיר שלנו, אתה נושא התפקיד הביטחוני הבכיר במדינת ישראל - שהוא להגן עלינו מפני איומים מבחוץ ומבפנים. אמרת בקולך שההפיכה המשטרית מהווה סכנה מיידית, ברורה ומוחשית לביטחון המדינה. אתה אחראי, איך תיתן לזה לקרות במשמרת שלך?".

כאמור, גם שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון הגיע לנאום ואמר: "אנחנו מגויסים נגד איום פנימי - ממשלה שפועלת בזדון. אני מתבייש בך גלנט, מתבייש מאוד. אני מכיר את ניר ברקת ואבי דיכטר שהיה פקודי - איך אתם לא מתביישים לא לעצור את נתניהו ולהוביל את המדינה לאבדון?".

עמי איילון פנה גם הוא לגלנט: "באתי לדבר קרוב ליואב כי 27 שבועות אני מדבר אליו והוא לא מקשיב. אולי היום הוא יבין. השסע עמוק מתמיד. כתבתי לך בעבר כי קיוויתי שאתה אותו מפקד אמיץ שמיניתי לפקד על השייטת. לנו ולמאות האלפים שיוצאים לרחובות אתה חייב את כהונתך. בחרת בנאמנותך לביטחון ישראל על פני נאמנות לנתניהו ואנו מצפים שתעשה זאת שוב".

ההפגנה הזאת הצטרפה למחאות ברחבי הארץ, בהם ההפגנה ברחוב קפלן בתל אביב. המפגינים שוב חסמו את נתיבי איילון ושוטרים פינו אותם.

אגב, העיתונאי ינון מגל צירף תמונה של המפגינים מול ביתו של גלנט, לאחר שבכמה כלי תקשורת דיווחו על "אלפים במקום". מגל כתב: "בתמונה: אלפים רבים", כשבה נראים מאות מפגינים בלבד.

תגיות:הפגנהינון מגלהשר יואב גלנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה