חדשות בארץ

בכירים במשטרה נגד עמי אשד: "צבע את הארגון בצבע פוליטי – נוצר חיבור בינו לבין המחאה"

בישיבת סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה יצאו הניצבים המכהנים נגד מפקד מחוז תל אביב: "העובדה שניצב אשד החליט לייצר ספין ולשזור את הפרישה בטיעונים כאלה או אחרים לא מכובדת"

אשד ובן גביר, ארכיון (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)אשד ובן גביר, ארכיון (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ביקורת הושמעה היום (חמישי) על התנהגותו ודבריו של מפקד משטרת מחוז תל אביב, ניצב עמיחי אשד, שהודיע אתמול על פרישתו מהמשטרה.

על פי הדיווח ב"מעריב", ניצבים במשטרה תקפו את מסיבת העיתונאים של אשד, ובישיבה שהתקיימה במטה הארצי אמרו חלק מהם: "אשד צבע את הארגון ואותנו בצבע פוליטי, וזה מעשה חמור. משטרת ישראל ואנחנו, חבריו לסגל הפיקוד, הצלחנו לשמר את עצמנו מחוץ לשיח הפוליטי מתחילת המחאה ועד היום. ישנה מדיניות אחידה וסדורה שהצליחה לחלחל מהמפכ"ל דרכנו ועד לאחרון השוטרים, למעט מספר מקרים בודדים ביותר מתוך מאות אירועים".

אשד קיים אתמול מסיבת עיתונאים, במהלכה הודיע על פרישתו מהמשטרה, תוך שהוא תוקף את השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. בין היתר אמר: "הודחתי על רקע פוליטי, בשל הסיבה הפשוטה: עמדתי על כך שהשוטרים שלי יפעלו כחוק".

ניצבי המשטרה אמרו כי "עם כל הכבוד לחיבור שנוצר בין ניצב עמי אשד למחאה נגד הרפורמה המשפטית, סבב המינויים החדש היה מתוכנן, וגם לאשד היה ברור כי הוא לא יישאר בתפקידו. מי שרוצה לסיים ולפרוש היה יכול לעשות זאת כמו שעשו ניצבים אחרים, שחלקם זעמו ולא קיבלו את עמדת המפכ"ל או השר באשר לאי שיבוצם לתפקידים שחלמו עליהם, אולם הם ידעו לכבד את הארגון ובעיקר את הקצינים החברים בסגל הפיקוד, והיו לא מעטים כאלה. העובדה שניצב אשד החליט לייצר ספין ולשזור את הפרישה בטיעונים כאלה או אחרים לא מכובדת בעינינו, ובעיקר מטילה רפש בנו".

לסיום, אמרו הבכירים: "תמוה שמפקד שמתיימר להיות מפקד עד הרגע האחרון לא יורד לשטח ברגע האמת, ולכאורה נוטש את המשמרת ונותן לפקודיו להתבוסס בכאוס שיצר".

מטעמו של אשד נמסר בתגובה: "אין בכוונת ניצב אשד לחרוג מהקו הממלכתי בו הוא נוקט מהיום הראשון לפרוץ המחאה והוא אינו מתכוון להתייחס לאמירות אנונימיות ומופרכות ככל שיהיו".

גם ח"כ גדי איזנקוט (המחנה הממלכתית) מתח ביקורת על התנהגותו של אשד. בראיון ל-ynet אמר הרמטכ"ל לשעבר: "אני חש לא מאוד בנוח שלובש מדים נושא נאום כזה".

תגיות:עמי אשדמשטרת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה