חדשות בארץ

דרישה לפתוח בחקירה נגד ח"כ עודה בגין תמיכה בטרור

ח"כ איימן עודה אמר בדיון בכנסת כי "לכיבוש יש תגובה וזה ההתנגדות, יחי מחנה הפליטים ג'נין". חברי כנסת דרשו את זימונו לוועדת האתיקה

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

מספר חברי כנסת פנו היום (חמישי) לוועדת האתיקה של הכנסת וליועמ"שית, בדרישה לפתוח בחקירה נגד ח"כ איימן עודה, וזאת לאחר שבמהלך דיון אתמול במליאה הצדיק בעקיפין את הטרור מג'נין ואת הפיגוע בתל אביב.

בדיון על הצעת חוק להחמרת הענישה נגד מסיתים ברשתות החברתיות, אמר עודה: "כולם גאים בג'נין ובצדק הם גאים, ועכשיו עוד אנשים יצטרפו ללוחמים נגד הכיבוש הארור הזה. לכל פעולה יש תגובה, לכיבוש יש תגובה וזה ההתנגדות. ההתנגדות לכיבוש היא לגיטימית והכיבוש לא לגיטימי, יחי מחנה הפליטים ג'נין, יחי העם הפלסטיני יחי המאבק הצודק שלו".

ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) פנה לוועדת האתיקה של הכנסת וליועצת המשפטית לממשלה. בפנייתו ציין כי "דבריו של יו"ר מפלגה בישראל אינם מגיעים בחלל ריק. ערב קודם לכן הסתיים מבצע צבאי גדול מול ארגוני הטרור במחנה הפליטים ג'נין. מדובר בארגוני טרור רצחניים, שביצעו בשנה וחצי האחרונות פיגועים בהם נרצחו 23 אזרחי מדינת ישראל".

"ארגוני הטרור בג'נין משתמשים במונח 'ההתנגדות' כדי לתאר פעילות טרור, הכוללת ירי והשלכת מטענים לעבר חיילי צה"ל ואזרחי ישראל. כל ילד בישראל השומע את חבר הכנסת עודה מדבר בשבחה של 'ההתנגדות', ובשבחו של 'מחנה הפליטים ג'נין', מבין כי הטרור כלפי ישראלים הינו מעשה מבורך. הדברים מהווים הסתה לטרור במובנה החריף ביותר, בעיקר כשהם נשמעים מפי יו"ר מפלגה בישראל".

|חבר הכנסת אלמוג כהן מעוצמה יהודית הגיש קובלנה נוספת נגד עודה לוועדת האתיקה. בתלונה כתב כהן: "לא מתקבל על הדעת שבזמן הלוויתו של החייל רס"ל דוד יהודה יצחק הי"ד, לוחם אמיץ שמסר נפשו למען הגנת המולדת, ייאמרו דברים כאלה בכנסת ישראל. יש בדברים אלו משום אהדה ותמיכה ברורה בטרור. מצופה מחבר כנסת שיכבד את חללי צה"ל הנופלים על הגנת המדינה".

"אני מצפה מיו"ר הוועדה להפעיל את כל הסנקציות הנדרשות על מנת להעניש את ח"כ עודה ולמצות עימו את הדין".

תגיות:תמיכה בטרוראיימן עודהג'נין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה