חדשות יהדות

הזוי: איך קורה שטקס נוצרי נערך בבית עלמין יהודי? זו תשובת עיריית ראשון לציון

מה קורה בבית הקברות היהודי בראשון לציון, ואיך זה יכול להיות שגורמים נוצריים מקיימים בו טקסי קבורה נוצריים בלי שאיש יפצה פה?

הכומר שצולם במקום כשהוא עורך את הטקס הנוצרי (השימוש נעשה על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים תשס"ח-2007, ואם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלים של זכויות יהכומר שצולם במקום כשהוא עורך את הטקס הנוצרי (השימוש נעשה על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים תשס"ח-2007, ואם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלים של זכויות י
אא

מה קורה בבית הקברות היהודי בראשון לציון, ואיך זה יכול להיות שגורמים נוצריים מקיימים בו טקסי קבורה נוצריים בלי שאיש יפצה פה?

לאחרונה הועלו לרשתות החברתיות סרטונים ותמונות מטרידים של איש דת נוצרי שמבצע לעיני כל טקס קבורה לאדם נוצרי הכולל את כל הסממנים הנוצריים, לא פחות ולא יותר - בתוך בית העלמין היהודי. תושב ראשון לציון שנתקל בתופעה וחזה בה במו עיניו, התראיין ל'כיכר השבת' שם סיפר על הזוועה שראה: "הייתי בהלם של חיי, ועד עכשיו אני לא מצליח להתאושש מהזעזוע שפקד אותי. ראיתי את המילים החרוטות על בית העלמין 'והלך לפניך צדקך' כשלפתע אני מבחין בכומר שלבוש בבגדי הכמורה שלו, מחזיק ביד שלו סמל נוצרי ליד גופה של מת נוצרי ועורך ממש טקס נוצרי בתוך הקודש, כמו מיסה כזו. 

"שפשפתי את עיניי שוב ושוב, ושלפתי מיד מצלמה כדי לתעד את המקרה כי ידעתי שלא יהיה אדם בעולם שיאמין לי שיכול לקרות כזה מקרה במדינת היהודים".

אותו אדם, שהעדיף להישאר בעילום שם, סיפר כי שיתף כמה מן המכרים שלו, וביחד הם התחילו לעקוב יותר מקרוב אחר המתרחש בבית העלמין, ולדבריהם - התופעה חזרה על עצמה יותר מפעם אחת וכל מי שמגיע לבית הקברות יכול להבחין ליד שער כניסה מספר 1 בצד שמאל - בסמלים נוצריים ליד הקברים. 

וזה עוד לא הכל: לדבריו, הנהלת ה'חברה קדישא' בעיר שהוחלפה לאחרונה, קוראת לגויים לקבור את המתים שלהם בקרקע שלכתחילה הוקדשה לקבורת יהודים - דבר שהוא אסור בתכלית האיסור בהלכה היהודית. "אנחנו חיים במדינת ישראל ואין פה שום חששות. החברה קדישא קוברת בלי בושה את הנוצרים סמוך לקברים יהודים, בלי מחיצה ובלי שמירת ההרחק המתבקש על ידי ההלכה - ח' אמות".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "העיר ראשון לציון מכילה אוכלוסיות שונות ומגוונות, והחברה קדישא פועלת למתן שירות מסור לכל הנפטרים ללא הבדל, כמתחייב מחוק שירותי הדת בישראל, שמחייב מתן מענה גם לסוגיית הקבורה האזרחית. צוות הרבנים הבכיר בעיר בראשותו של הגאון הרב יעקב רוז'ה שליט"א ישב על המדוכה והתווה לחברה קדישא את המסלול לקבורת שאינם יהודים, באופן הראוי על פי ההלכה. הנהלת החברה קדישא איתרה חלקה רלוונטית שבה בוצעו כלל הסידורים ההלכתיים הנדרשים, וכיום היא עומדת לשירות הנפטרים שאינם יהודים שנטמנים בה. נמשיך לפעול באחריות ובדרך שבה פעלנו, תוך התייעצות עם גדולי הרבנים, ובהנחיית הרבנות הראשית לישראל".

 

תגיות:יהודיםכומרנוצריטקסבית עלמין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה