חדשות בעולם

"רק 4 תלמידים נותרו חיים": כפר בתאילנד כוסה כולו במים

בית הספר בבאן קון סאמוט צ'ין - כפר לא רחוק מבנגקוק, נמצא בבעיה. התלמידים כבר אינם בחיים, השטח הקטן מוקף במים והכפר עשוי לשקוע לתוך הים. התושבים מנסים לגייס כסף דרך סיורים במקום במטרה להינצל

  • י"ז תמוז התשפ"ג
עמודי במבוק ובטון שהוצבו בכפר התאילנדי באן קון סאמוט (צילום: shutterstock)עמודי במבוק ובטון שהוצבו בכפר התאילנדי באן קון סאמוט (צילום: shutterstock)
אא

בכל בוקר בימים האחרונים, ארבעה תלמידים עומדים יחפים בכפר את ההמנון הלאומי של תאילנד,  כשהדגל מונף בגאווה מחוץ לשער בית הספר. התלמידים האלה הם האחרונים שנותרו בבית הספר בבאן קון סאמוט צ'ין - כפר לא רחוק מבנגקוק, שהשטח הקטן שלו מוקף במים.
בכפר הזה חיים כיום 200 אנשים. שינויי האקלים הובילו לכך שקרחונים נמסו והגבירו את קצב עליית הים. "היו לי חברים, בערך 20, כשהייתי בגן", אמר לאתר AFP ג'ירנאן צ'ורסקול, ילד בן 11, שנשאר כמעט לבד. מומחי האקלים של האו"ם כבר מזהירים שמפלס הים עלה סביב 15-25 ס"מ מאז שנות ה-90'. אם מגמות ההתחממות יימשכו, הוא יעלה במטר נוסף סביב האיים וזה יפגע בתאילנד בצורה קשה. כיום, כ-17% מאוכלוסיית הממלכה משהו כמו 11 מיליון איש, חיים ליד קו המים ותלויים בדיג כמקור פרנסה.

ד"ר דני מרקס מאוניברסיטת דבלין סיטי סיפר: "אנו יכולים לראות בכך מיקרוקוסמוס חמור של הסיכון הטמון בעליית פני הים, במיוחד בעולם המתפתח". הכפר עובד מספר שנים עם פרויקט מחקר של אוניברסיטה מקומית לשם הצבת עמודי במבוק ובטון כדי לעצור את הנזק של העלייה במפלס המים. בטווח הארוך, ייתכן וזה לא יספיק והכפר עשוי לשקוע בתוך הים.

כעת, תושבי הכפר מנסים לגייס כסף דרך סיורים תיירותיים, על מנת לנסות ולהינצל. "הילדים לומדים על האקולוגיה המקומית, לומדים לזהות צמחים ובעלי חיים, ואולי יום אחד יהיו מדריכי טיולים", אמרה מנהלת בית הספר המקומי.

כעת, ארבעת התלמידים האחרונים בבית הספר ממשיכים לשיר מדי יום את ההמנון בגאווה. הם מקווים כי הכפר יינצל ולא ישקע לתוך הים.

תגיות:הצפהתאילנד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה