חדשות בארץ

גלנט: "הפלנו את מפעל ייצור הטרור שהוקם בג'נין״

שר הביטחון סיכם את פעילות צה"ל בג'נין וציין כי "כל מחבל שיחזור למחנה הפליטים שבג'נין לא יזהה אותו, מבחינתו זה כבר לא מקום מוגן, תחושת הרדיפה תלווה אותם"

(צילום: Shir Torem / Flash90)(צילום: Shir Torem / Flash90)
אא

שר הביטחון יואב גלנט סיכם אחר הצהריים (רביעי) את פעילות צה"ל בג'נין, והצהיר כי הפעילות הצבאית "הפילה את מפעל ייצור הטרור שהוקם בג'נין".

מבצע צה"ל במחנה הפליטים בעיר הפלסטינית התמקד בארגוני הטרור השונים להם מכנה משותף. צה"ל פעל בעיקר נגד תשתיות הטרור. בין היתר נפגעו עשרות אתרים שבהם היו: בתי מלאכה לייצור מטענים, מעבדות, אתרי אחסנה וגם אמצעי אבטחה ששמרו על הכניסות למחנה, סליקים ואף מנהרה. עשרות מבוקשים ומחבלים נעצרו, ולפי דיווחים פלסטיניים 13 נהרגו.

לדברי שר הביטחון, היעדים הושגו במלואם, ובמערכת הביטחון סבורים כי החל מהבוקר "יש לצה"ל ולשב"כ חופש פעולה אחר בג'נין".

גלנט סיכם את הפעילות הצבאית: "עשינו מבצע דו-חטיבתי למעשה, בפיקוד האוגדה, כדי שזה יאפשר לנו את היכולת להפעיל בעתיד כוחות יותר קטנים, עד למצב שצוות לוחמים יוכל לנוע בסמטאות ג'נין ולבצע את משימתו, במקום שאי אפשר היה לעשות את זה קודם עם גדוד ועם חטיבה".

"ההפתעה הושגה בזכות תקיפה אווירית מפתיעה על החמ"ל, סד"כ גדול של כוחות עם איכויות גבוהות שבאו מכיוונים שונים בו זמנית וליווי אווירי של פלטפורמות לא מאוישות שאפשרו פגיעה, וגם מעקב אחרי מה שנדרש. בפועל, למרות כל הדיבורים בטיקטוק, ברגע האמת המחבלים בג'נין בחרו להסתתר או לברוח".

שר הביטחון ציין, כי המצב של היומיים האחרונים הוכיח שלא מדובר בצבא של מחבלים או מיליציות, אלא על מחבלים שנלחמים בעבור כסף או בשביל להראות לחברים שלהם ולסביבה שהם גיבורים: "רובם עזבו את מקום מושבם, ואלה שנשארו הסתתרו במקומות שבהם הם מוגנים על ידי האוכלוסייה האזרחית, כמו בתי חולים ובסביבה של ילדים. אני חושב שזה דבר שמעיד יותר מכל על הפחדנות ועל חוסר אומץ הלב שהם ניסו להפגין כלפי חוץ״.

גלנט הוסיף כי ידי המחבלים הן ידיים פלסטיניות, בעיקר של הג'יהאד האסלאמי שהוא הגורם היותר דומיננטי במחנה הפליטים, אבל המימון הוא מימון איראני. גורמי הביטחון ציינו כי מזה תקופה ארוכה יש ניסיונות איראנים לקדם טרור מיהודה ושומרון באמצעות מימון, אכוונה, ניסיון שינוע של אמצעי לחימה ועוד.

על פי שר הביטחון, מחנה הפליטים והפעילות של המחבלים מזכירים את עזה שמלפני שני עשורים: "אני יכול לראות עדויות לחקיינות של אמצעים שמקורם בעזה, חמ"לים, מטעני נפץ, הטמנת מוקשים רבי עוצמה, אבל פרימיטיביים, שמבוססים על דודי שמש, הם דברים שפגשנו אותם לפני 20 שנה בעזה, רק שאז הטמינו אותם בחול ועכשיו היו צריכים להטמין אותם באספלט".

"כל מחבל שיחזור למחנה הפליטים שבג'נין לא יזהה אותו, מבחינתו זה כבר לא מקום מוגן, תחושת הרדיפה תלווה אותם. מבחינתנו, זה לא סוף פסוק, איפה שפעלנו בעוצמה, נפעל אחרי זה בכל עוצמה שתידרש במקום ספציפי או על כל מחנה הפליטים. למעשה בזכות מה שעשינו עכשיו, יתאפשר לנו להגיע גם לחוליות הבאות שיהיו הרבה יותר חשופות עכשיו, ואני גם לא פוסל אפשרות שכאלה שבעבר לחמו יסגירו את עצמם למנגנונים הפלסטינים, כפי שקרה בשכם בעבר ויכול לקרות גם כאן".

לסיום התייחס שר הביטחון לתחקיר שצה"ל מבצע לבירור נסיבות מותו של לוחם יחידת אגוז, ואמר כי "התקרית שהייתה בסיום המבצע עם מותו של לוחם אגוז, רב סמל דוד יהודה יצחק, היא תקרית קשה. צה"ל בוחן את הדברים, נלמד בדיוק מה קרה ואיך התרחשו הדברים. אני רוצה להביע צער עמוק על נפילתו של רב סמל דוד יהודה יצחק ולשלוח תנחומים חמים וכנים למשפחתו".

תגיות:צה"לג'ניןטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה