חדשות בארץ

עונש קל לערבי ישראלי שניסה לפגוע בשוטרים בהר הבית – הפרקליטות ערערה לעליון

תושב מעלות תרשיחא השתתף בהתפרעויות בהר הבית כשהוא עטוף בדגל חמאס. השליך בקבוקי תבערה לעבר שוטרים ונתפס עם סכין. בית המשפט גזר עליו רק שלוש שנות מאסר

פלסטינים מוחים במתחם מסגד אל אקצא (צילום: ג'מאל עוואד / פלאש 90)פלסטינים מוחים במתחם מסגד אל אקצא (צילום: ג'מאל עוואד / פלאש 90)
אא

פרקליטות המדינה הגישה היום (רביעי) לבית המשפט העליון ערעור על קולת עונשו של מחמוד אבו נאב (21), תושב מעלות תרשיחא, אשר הורשע בבית המשפט המחוזי בירושלים בגין השתתפותו בהתפרעויות חמורות במתחם הר הבית במהלך חודש הרמדאן. הוא הורשע בעבירות נשיאת נשק, החזקת סכין, התפרעות, ניסיון לתקיפת שוטר והצתה, אך בית המשפט גזר עליו עונש של שלוש שנות מאסר בלבד.

הפרקליטות טוענת כי העונש אינו מבטא את חומרת מעשיו של אבו נאב, שכללו התפרעויות קשות חוזרות ונשנות, ואשר הופנו כלפי כוחות הביטחון, ולא בפעם הראשונה, תוך תכנון מוקדם. כמו כן, סבורה הפרקליטות כי "אין בענישה זו כדי לבטא את החומרה שבעצם ביצוע עבירות אלה במקום רגיש ונפיץ כמו הר הבית, אשר עלול להוביל עד כדי הסלמה אזורית". הפרקליטות ביקשה להחמיר את עונשו משמעותית "באופן שיהלום את חומרת המעשים ויתרום לחיזוק הרתעה עתידית". 

אבו נאב הורשע על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים, על פי הודאתו, לאחר שהשתתף בחמש הזדמנויות שונות בהתפרעויות חריגות. המתפרעים, ובהם הנאשם, הכינו מראש אבנים וכן זיקוקים אשר הוסתרו בתוך המסגד. הנאשם הצטייד ברעלת פנים, התעטף בדגל חמאס, ובמספר הזדמנויות ניסה לפגוע בכוחות הביטחון, בין היתר על ידי יידוי אבנים לעבר השוטרים, וזריקה של בקבוק תבערה שהתלקח.

הפרקליטות טענה בערעור כי "ישנה חשיבות שיצא קול ברור מבית המשפט שדווקא התפרעויות במקומות הרגישים – מחייבים ענישה מכבידה ומרתיעה, וזאת לנוכח פוטנציאל הסיכון העצום הטמון במעשים אלו. בנסיבות אלה, עונש של שלוש שנות מאסר אינו מבטא את העובדה כי מדובר בנאשם אשר כבר פעל בעבר כנגד כוחות הביטחון, וכפועל יוצא אינו מבטא את הצורך בנקיטת גישה הרתעתית מספקת למבצעי עבירות כנגד כוחות הביטחון, ואת הצורך בשמירה על שלום הציבור".

עוד נטען, כי "צו השעה מחייב את כל זרועות מערכת אכיפת החוק להירתם לצעדים משמעותיים ולהשמעת קול ברור כנגד האלימות הגואה".

תגיות:הר הביתטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה