סיפורים אישיים

מהבית הלבן אל היהדות: כותבת הנאומים של נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה, חוזרת בתשובה

שרה הורביץ הייתה כותבת הנאומים הבכירה של נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה, וליוותה את הגברת הראשונה במשך שמונה שנים. לאחר סיום פרק זה בחייה, כשהיא בפסגת הקריירה – היא החלה במסע אל היהדות וחזרה בתשובה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שרה הורביץ, ששימשה ככותבת הנאומים של נשיא ארצות הברית לשעבר, ברק אובמה, ולאחר מכן שימשה במשך שמונה שנים ככותבת הנאומים של הגברת הראשונה, מישל אובמה, חוזרת לשורשיה היהודים ומתחזקת.

בתור ילדה, הורביץ למדה בבית ספר יהודי בבמסצ'וסטס, אך לא הרגישה חיבור אל התכנים שנלמדו. "בתור ילדה קראתי את הסידור, אבל לא היה לי רקע כדי להבין את הטקסט העמוק והמתוחכם הזה", היא מספרת. בשנים האחרונות היא החלה להתחבר מחדש אל יהדותה, וזאת בעקבות עצה שקיבלה מאשת נשיא ארה"ב, מישל אובמה – עשו משהו שאנחנו להוטים לגביו, נרגשים בנוגע אליו.

דווקא אז, בשיא הקריירה ובשנות ה-30 לחייה, היא חיפשה אחר משמעות עמוקה לחיים והחלה במסע של חיבור מחודש אל היהדות. בראיון לאתר NPR היא מספרת שהרגישה חיבור לרעיון ההתבודדות, ולאחר היכרות מחודשת עם היהדות בשנים האחרונות היא חזרה בתשובה.

בעבר, בראיון ל'זמן ישראל' היא סיפרה על ההתקרבות שלה אל היהדות ואמרה "התחלתי ללמוד – לקרוא הרבה, לקחת שיעורים ולדבר עם רבנים. לפני חמש שנים, לא ידעתי כלום על יהדות. צריך לקבל קודם את היסודות לפני שלומדים לעומק, לדעת על מה התורה, מה היא אומרת, איך לקרוא אותה.

"חיפוש טקסטים יהודיים בפעם הראשונה בתור אדם מבוגר זו חוויה ששינתה אותי. התרגשתי, הרגשתי אתגר, שאני בוערת", היא אומרת.

על השבתות שבהם התארחה אצל משפחות שומרות שבת, היא מספרת "ללא מסכים, ללא טכנולוגיה, אנשים שכל כך מחוברים אחד עם השני".

"משהו צריך להדליק את אותו ניצוץ. זה שונה מאדם לאדם. ברגע שמוצאים דרך להצית את הניצוץ הזה, הוא נדלק. הוא שם כל הזמן, אני פשוט לא הצלחתי להבין איך להדליק אותו עד לשלב קצת מאוחר מדי בחיים", הורביץ מסכמת.

תגיות:חזרה בתשובההבית הלבןשרה הורביץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה