חדשות בארץ

גינויים בעולם לפיגוע בתל אביב: "מזעזע, עומדים עם ישראל נגד הטרור"

ממשלת גרמניה פרסמה הודעת גינוי לפיגוע, כמו גם שגרירויות פולין, איטליה וצרפת בישראל. בריטניה, לעומת זאת, קראה לישראל לגלות איפוק בג'נין. הפלסטינים, מצידם, יצאו בקריאה לעולם: "הורגים כאן חפים מפשע"

(צילום: Miriam Alster / Flash90)(צילום: Miriam Alster / Flash90)
אא

ארבע מדינות פרסמו אחר הצהריים (שלישי) הודעות גינוי לפיגוע בתל אביב. גרמניה עשתה זאת באמצעות הצהרה ממשלתית, ואילו צרפת, איטליה ופולין פרסמו הודעות לתקשורת באמצעות השגרירויות שלהן בתל אביב.

בהודעה שפרסמה הממשלה הגרמנית נכתב: "אנו מגנים באופן החריף ביותר את פיגוע הטרור בתל אביב". במקביל הממשלה הגרמנית התייחסה לנעשה בג'נין, אם כי לא גינתה את ישראל: "לישראל, כמו לכל מדינה אחרת, יש את הזכות להגן על עצמה מול הטרור. אך עליה לכבד את החוק הבינלאומי. על ישראל להבטיח את ביטחון התושבים החפים מפשע".

שגריר איטליה בישראל, סרג'יו ברבנטי, גינה אף הוא את הפיגוע בתל אביב: "מזועזע מפיגוע נוסף שבוצע בעיר. איטליה עומדת בתקיפות עם ישראל נגד הטרור".

גם שגרירות צרפת בישראל מסרה הודעת גינוי: "אנו מגנים בכל הכוח את פיגוע הדריסה שבוצע היום בתל אביב, מחשבותינו עם הפצועים ויקיריהם". משגרירות פולין נמסר: "אנו מגנים בחריפות את התקפת הטרור נגד אזרחים ישראלים שהתרחשה בתל אביב. אין הצדקה לתקוף אזרחים".

לעומתן, ממשלת בריטניה לא התייחסה לעת עתה לפיגוע בתל אביב, ובחרה לצאת בהצהרה המתייחסת רק למבצע הצבאי בג'נין. ראש הממשלה הבריטי, רישי סונאק, קרא לצה"ל "לפעול באיפוק ולהגן על תושבים חפים מפשע בפעולה בג'נין. הגנה על חפים מפשע צריכה להיות בראש סדר העדיפויות בכל מבצע צבאי. אנו קוראים לכל הצדדים להימנע מהסלמה בגדה המערבית ובעזה".

הפלסטינים, מצידם, מנסים לשכנע את העולם שהפעולה הצבאית הישראלית נגד הטרור היא פעולה נגד חפים מפשע. ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה, התייחס לגיבוי שפרסמו כמה מדינות למבצע "בית וגן" בג'נין, ואמר: "לאלו שאומרים שלישראל יש את הזכות להגן על עצמה, אנחנו אומרים שהצבא הישראלי הוא צבא כיבוש. הם פלשו למחנה פליטים, עצרו והרגו חפים מפשע, ואדמות הפלסטינים הן שטחים כבושים".

תגיות:פיגוע בתל אביבצרפתגרמניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה