חדשות בארץ

סמוטריץ': "אכיפה בררנית היא רשע. כשלשמאל מותר לחסום כבישים ולימין אסור – זו לא דמוקרטיה"

שר האוצר התקבל בצעקות על ידי נציגי האופוזיציה בוועדת החוקה, וחברת הכנסת יוליה מלינובסקי גידפה אותו בכינוי גנאי. הוועדה אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק לתיקון עילת הסבירות

סמוטריץ' (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)סמוטריץ' (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מתח היום (שלישי),בוועדת החוקה של הכנסת, ביקורת חריפה על האופוזיציה ועל מערכת אכיפת החוק, זאת ברקע ההצבעה בוועדה על הצעת החוק לתיקון עילת הסבירות.

"באתי כדי לומר תודה לך, אדוני היו"ר ח"כ שמחה רוטמן, ולכל חברי הכנסת של הקואליציה", פתח סמוטריץ'. "אתה נמצא בעין הסערה כי אתה עושה תיקון חשוב בדמוקרטיה הישראלית, ויש מי שנלחמים נגד הדמוקרטיה וכדי לשמר את הפריבילגיות המפלות שלהם".

"המאבק שאנחנו רואים עכשיו מצד האופוזיציה ומצד גורמי שוליים קיצוניים בקרב מובילי המחאה, שמוכנים לשרוף כאן הכל – את הביטחון, הכלכלה, הצבא, הלכידות החברתית ועוד – זה לא מאבק על הדמוקרטיה. מה שקורה היום מבחינת שלטון החוק במדינת ישראל זה הדבר הרחוק ביותר מדמוקרטיה ליברלית מתוקנת".

סמוטריץ' הוסיף ותקף: "כשלשמאל מותר לחסום כבישים ולימין אסור – זו לא דמוקרטיה. כשלשמאל מותר להדליק מדורות באיילון ולחסום את נתב"ג ולימין אסור – זו לא דמוקרטיה. כשלשמאל מותר לרסס גרפיטי ומול שפי פז מנהלים משפט כבר שלוש שנים על ריסוס גרפיטי – זה לא דמוקרטיה".

"דמוקרטיה נשענת על שוויון, ואכיפה בררנית היא רשע. וזה מה שיש היום במדינת ישראל. אין משטרה, אין פרקליטות, אין יועצת משפטית לממשלה, יש אפליה ממסדית בוטה ולא דמוקרטית. ואת זה באנו לתקן".

"אנחנו מקדמים את חיזוקה של הדמוקרטיה, את ביצורן של זכויות וחירויות, ובראשון הזכות לשוויון. ובזה הם נלחמים, ובעזרת השם אנחנו ננצח. עשיתם היום את הצעד הראשון, ובעקבותיו יבואו בעזרת השם צעדים נוספים שנדרשים לחיזוקה של הדמוקרטיה הישראלית", סיכם שר האוצר.

סמוטריץ' התקבל על ידי חברי האופוזיציה בצעקות, וחברת הכנסת יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) אף גידפה אותו בכינוי גנאי. עוד קודם לכן, לפני ההצבעה על הצעת החוק, התחוללה מהומה כאשר נציגי האופוזיציה דרשו לתת את רשות הדיבור למשנה ליועמש"ית, עו"ד גיל לימון. לאחר ההצבעה התיר רוטמן, לבקשת היועמ"שית לכנסת עו"ד שגית אפיק, רשות דיבור ללימון ואמר: "אני סבור שזמן הדיבור לייעוץ המשפטי לממשלה ניתן הרבה מעבר ולפנים משורת הדין".

הוועדה אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק לתיקון עילת הסבירות. תשעה חברי כנסת תמכו בהצעה וחמישה התנגדו. חברי הכנסת גלעד קריב וקארין אלהרר נכחו באולם, אך לא השתתפו בהצבעה.

תגיות:בצלאל סמוטריץ'עילת הסבירותועדת החוקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה