חדשות בארץ

נתניהו: "אין מקומות חסינים לטרור. כל מי שפוגע בנו – דמו בראשו"

בנאום באירוע לציון יום העצמאות של ארה"ב, אמר ראש הממשלה כי המבצע בג'נין יימשך ככל שיידרש: "כל מי שרצח ישראלים, כל מי שזומם לרצוח בנו – מקומו או בכלא או בקבר"

(צילום: חיים צח, לע"מ)(צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

(עודכן: 20:39)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שני) כי מבצע "בית וגן" בג'נין "יימשך ככל הנדרש, עד להשלמת המשימה". בדברים שנשא בירושלים, באירוע של שגרירות ארה"ב לציון יום העצמאות האמריקני, אמר נתניהו: "בחודשים האחרונים ג'נין הפכה לעיר מקלט לטרור. איננו מוכנים לקבל זאת – ואנחנו שמים לכך סוף".

"אין מקומות חסינים לטרור, לא בעזה, לא ביהודה ושומרון – לא בשום מקום", הצהיר נתניהו. "העיקרון שמנחה אותנו הוא פשוט: כל מי שרצח ישראלים, כל מי שזומם לרצוח בנו – מקומו או בכלא או בקבר. כל מי שפוגע בנו, כל מי שמשלח טרור נגדנו – דמו בראשו".

מוקדם יותר קיים נתניהו הערכת מצב ביטחונית משותפת עם שר הביטחון יואב גלנט, ראש השב"כ רונן בר והרמטכ"ל הרצי הלוי בבסיס בית ליד, על התקדמות הפעולה בג'נין.

בסיום הערכת המצב מסר נתניהו הצהרה: "כוחותינו נכנסו לג'נין לקיני המחבלים – הם מחסלים מחבלים, הם עוצרים מבוקשים, הם הורסים מפקדות ותופסים הרבה נשק, והם עושים דבר נוסף – הם הורסים מעבדות כמעט בהיקף תעשייתי. מעבדות שמהן יצרו חומרי נפץ, חומרי חבלה ומטענים שנועדו לקטל ורצח של אזרחים ישראלים. את כל זה הם עושים באחד המקומות הצפופים על גבי כדור הארץ, והם עושים זאת במינימום פגיעה באזרחים עד לרגע זה, ובשום פגיעה בבלתי מעורבים, וזאת ההנחיה – לדאוג לביטחון כוחותינו וגם להימנע ככל הניתן מפגיעה באנשים חפים מפשע".

"אני כבר אומר מזה זמן שאנחנו עוסקים בשינוי המשוואה מול הטרור. עשינו את זה לפני שנתיים וחצי במבצע 'שומר חומות' מול חמאס, החזרנו אותו עשור לאחור. עשינו את זה לפני כמה שבועות במבצע 'מגן וחץ', שחיסלנו את בכירי הג'יהאד האסלאמי, ואנחנו עושים זאת היום בג'נין בשילוב של אמצעים, הפתעה, נקיטת עוצמה ושינוי הכללים. הדבר הזה מוסיף גם ליכולת ההרתעה של מדינת ישראל, גם להגנה מפני פיגועי טרור נוספים וגם לשינוי המשוואה במרחב".

"אני מבקש להודות ולהביע הערכה לשר הביטחון, לרמטכ"ל, לראש השב"כ, למפקדים - אלה שכאן ואלה שבשטח, ולחיילים שעושים עבודה יוצאת מן הכלל. אני יודע שכל אזרחי ישראל עומדים מאחוריהם. אנחנו נמשיך בפעולה הזאת ככל הנדרש כדי להחזיר את השקט והביטחון לאזרחי ישראל", סיכם נתניהו.

שר הביטחון גלנט הוסיף: "כוחות צה"ל ושב"כ פועלים ביממה האחרונה בלב מחנה הפליטים בג'נין. הכוחות מסתייעים באמצעי לחימה מהאוויר, הפעולה הזאת עובדת כמצופה".

"אני חוזר ואומר כאן: לכל מי שמבקש לפגוע במדינת ישראל, באזרחיה ובחייליה, לא יהיה מקום בטוח - לא בעזה, לא בשכם ועכשיו כולם יודעים שגם לא בג'נין. בשנה האחרונה תושבי ג'נין הפכו לבני ערובה בידי מחבלים, כבר היום יצאו אלפי אנשים מהעיר ג'נין שרוצים חיים שלווים ושקטים, אנחנו נדאג להשיב את השקט לאזור".

תגיות:טרורג'ניןבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה