חדשות בעולם

החשמל נפל באמצע הניתוח. הפעוטה נותחה בעזרת... הניידים של הרופאים

דרמה אירעה ביום רביעי האחרון בחדר ניתוחים באדיס אבבה שבאתיופיה, בזמן שמשלחת סיוע הומניטרי מטעם בית חולים רמב"ם, עסקה בניתוח של ילדה בת שלוש

אא

דרמה גדולה אירעה ביום רביעי האחרון לצוות של רופאים מבית החולים רמב"ם בחיפה, שנשלחו במסגרת סיוע הומניטרי לאדיס אבבה, בירת אתיופיה. 

הדרמה התרחשה במהלך ביצוע ניתוח לפעוטה כבת שלוש, שסבלה מגידול בלוע. 

צוות הרופאים שעסק בניתוחה נחרד פתאום לגלות באמצע הניתוח כי החשמל נפל בעקבות הפסקת חשמל, וגם הגנרטור שפעל במקום ואמור היה לתת מענה לבעיה הגדולה - לא עבד. 

לדברי ד"ר יותם שקדי, מנהל היחידה לכירורגיה ראש-צוואר ברמב"ם ומוביל המשלחת ההומניטרית הישראלית, במדינות כמו אתיופיה מדובר בתופעה מוכרת ותכופה. "הפסקות חשמל הן חלק מהחיים במדינות הללו. אולם אנחנו רגילים להמשיך לקבל את אספקת החשמל ממערכות הגיבוי. במקרה הזה זה לא קרה, והיינו צריכים להסתגל במהירות למצב כי הילדה שכבה על מיטת חדר הניתוח באמצע ההליך".

תוך זמן קצר ממש נדרשו הרופאים לפעול, ומישהו מהם הציע בלי לחשוב: "מהר, תוציאו טלפונים ניידים".

הצוות מסביב למיטה הבין את המסר, ומיהר להוציא את הטלפונים הניידים בעזרתם הואר מקום הניתוח שוב, ובד בבד פעל סגן מנהל מחלקת הרדמה ברמב"ם על ההרדמה המקומית באופן ידני - באופן כזה שד"ר שקדי יכול היה להמשיך בפעולות הניתוח למשך רבע שעה, עד שלבסוף חזר החשמל והצוות נשם לרווחה. 

תגיות:חשמלתקלהניתוחאדיס אבבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה