חדשות בארץ

בעקבות המבצע בג'נין: בישראל נערכים לירי רקטות מהרצועה

במערכת הביטחון נערכים לאפשרות של ירי רקטות מעזה, בעקבות המבצע בג'נין שהחל הלילה

  • י"ד תמוז התשפ"ג
(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

במערכת הביטחון נערכים לאפשרות של ירי רקטות מעזה, כתגובה לפעילות הנרחבת נגד גורמי הטרור בג'נין. ישראל העבירה לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי בעזה מסרים חד משמעיים לפיהם כל מתקפה תיענה ביד קשה. גורם מדיני מסר כי "המסר שהועבר - תישארו בחוץ כי אתם לא היעד. אם תירו נגיב בחומרה. תקיפה תהיה טעות ונגיב לה בכל הכוח". גורם מדיני נוסף ציין כי מטרת המבצע היא "לסיים את תפקידה של ג'נין כעיר מקלט לטרור". לדבריו, הפעולה תימשך ככל שתידרש.

המבצע החל הלילה עם תקיפות אוויריות, אך צה"ל נכנס במקביל גם קרקעית. נכון לעכשיו, לפחות 4 מחבלים חוסלו בתקיפות.

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, כינה את המבצע כ"פשיטה חטיבתית שממוקדת למחנה הפליטים ג'נין". לדבריו, המבצע הוא "חלק מהפעולות שביצענו ונבצע לפגיעה במוקדי הטרור במחנה הפליטים ג'נין. לא באנו לכבוש את מחנה הפליטים, וזה לא מבצע נגד הרשות הפלסטינית אלא נגד המחבלים שממררים את חיי התושבים. גם המנגנונים הם לא יעד למבצע ואנו משתדלים להיות מתואמים איתם". הוא הוסיף כי "כלל הכוחות מאגפים את מחנה הפליטים מכל הכיוונים".

עוד הוסיף הגרי כי "פגיעה במחבלים, מעצור מבוקשים והגעה למעבדות מטענים – כל אלו יפגעו בג'נין כעיר מקלט. בשנתיים האחרונות 50 פיגועים יצאו מג'נין ו-19 מחבלים ברחו לעיר להסתתר בה". המטרה של המחבלים שביצעו את הפיגועים היא להסתתר שם, כדי שצה"ל לא ישים את ידו עליהם.

תגיות:מבצעצה"לג'נין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה