סיון רהב מאיר

יש כוח למילים: לימוד להצלחת חיילי צה"ל

ישראל פתחה במבצע נרחב נגד הטרור באזור ג'נין. נלמד כמה דברים מהפרשה שקראנו בשבת, להצלחת חיילי צה"ל

אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)
אא

אחרי שורה של פיגועים קשים וכואבים, ישראל פתחה הלילה במבצע נרחב נגד הטרור באזור ג'נין. נלמד כמה דברים מהפרשה שקראנו בשבת, להצלחת חיילי צה"ל:

פרשת בלק מתארת אויב שרק רוצה לקלל את ישראל. לא לבנות לעצמו, לא להתפתח ולפרוח ביחד, אלא רק להרוס לנו. לצערנו אנחנו רואים זאת לפעמים עד היום.

• הברכות בפרשה מתארות את החזרה של עם ישראל לארץ ישראל כתהליך היסטורי וחיובי שיצליח, ושיביא ברכה לעולם כולו: "הֶן עָם כְּלָבִיא יָקוּם וְכַאֲרִי יִתְנַשָּׂא... דָּרַךְ כּוֹכָב מִיַּעֲקֹב וְקָם שֵׁבֶט מִיִּשְׂרָאֵל... וְיִשְׂרָאֵל עֹשֶׂה חָיִל". אמן, בקרוב.

• וגם: "כָּרַע שָׁכַב כַּאֲרִי וּכְלָבִיא מִי יְקִימֶנּוּ", ורש"י מסביר: יתיישבו בארצם בכוח ובגבורה. אנחנו לא נחזור לכאן כעלה נידף, אלא בביטחון עצמי, בהרתעה.

• ובהמשך: "מְבָרֲכֶיךָ – בָרוּךְ, וְאֹרְרֶיךָ – אָרוּר". אנחנו רוצים שלום וברכה ושקט. רק מי שיקלל ויפגע בנו – ייפגע, הוא ארור, אבל יש בני ברית, יש תומכים, יש מברכים, שיהיו בצד הנכון של ההיסטוריה ויבורכו.

• יש כוח למילים. הפרשה כולה עוסקת בעוצמה של מה שיוצא לנו מהפה. אז נאמר ונתפלל ונברך גם אנחנו לשלום כוחות הביטחון ולשלום תושבי ישראל כולה. שיתקיימו בנו כל הברכות בפרשה. בשורות טובות.

תגיות:סיון רהב מאירג'ניןטרורפרשת בלק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה