חדשות בארץ

המשטרה למפגינים: "גלו אחריות, לא לחסום את נתב"ג"

מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, קרא למפגינים נגד הממשלה שלא לחסום את הצירים באזור נתב"ג: "שלא יקרה אסון שנתחרט עליו"

  • י"ג תמוז התשפ"ג
הפגנה בנתב"ג, מרץ 2023 (צילום: אריק מרמור, פלאש 90)הפגנה בנתב"ג, מרץ 2023 (צילום: אריק מרמור, פלאש 90)
אא

יממה לפני הפגנת המחאה המתוכננת בנתב"ג נגד הממשלה, מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, קרא הבוקר (ראשון) למארגני המחאה לגלות אחריות ולא לחסום את צירי התנועה באזור נמל התעופה.

דבריו של ביטון נאמרו בישיבת סגל הפיקוד, על רקע נחיתת החירום בנתב"ג שביצע הלילה מטוס ועליו 339 בני אדם. לדבריו, "תרחיש הבלהות הלילה של מטוס עם מאות נוסעים, שנדרש לבצע נחיתת חירום בנתב"ג, מהווה נורת אזהרה לכולנו ומחייב אותנו לשמירה על צירי התנועה הביטחוניים בנתב"ג. קורא למארגני המחאות: גלו אחריות שלא יקרה אסון שנתחרט עליו. צירי התנועה בגזרת מרחב נתב"ג מוגדרים צירי חירום, ויש להשאירם פנויים לכוחות ההצלה בכל עת".

בתום הדיון, ציין מפקד מחוז מרכז כי "משטרת ישראל רואה בזכות המחאה אבן יסוד במדינה דמוקרטית, ולכן אנו מאפשרים לכל אזרח לממש את זכותו הבסיסית להפגין". עם זאת, הוא הדגיש כי "יש משמעות מיוחדת לצירי נתב"ג, כאשר ניסיון לחסום צירים אלה עלול לעכב הגעתם של כוחות הצלה בחירום, ובכך לסכן עשרות אלפי נוספים בטיסות הממריאות ונוחתות בשדה מדי יום".

במשטרה הבהירו, כי למשתתפי המחאה יתאפשר להפגין בגזרת המרחב, אולם לא תתאפשר חסימת צירים: "כל ניסיון לשבש את התנועה בגזרת המרחב ובצירים העוקפים ייאכף באפס סבלנות, מתוך אחריות לביטחון הציבור".

אמש, בשעה 23:55, הופעל מצב חירום 2 למטוס יונייטד איירליינס שיצא מנתב"ג לשדה התעופה ניו ארק שבארה"ב, וזאת עקב חלון שבור בתא הטייס. מיד עם גילוי התקלה, עשה המטוס את דרכו חזרה לנתב"ג. לאחר ששרף דלק, הוא נחת בשלום בשעה 00:58.

מ"מ מנכ"ל רשות שדות התעופה, אמנון כהן, הזהיר בתחקיר שהתקיים לאחר הפעלת נוהל החירום מפני חסימת מרחב נתב"ג: "אמש ראינו עד כמה נמל התעופה הוא מקום עם רגישות מבצעית גבוהה מאוד הנוגעת ישירות לחיי אדם. נמל התעופה יכול להפוך בתוך שניות למקום בו מופעל נוהל חירום, שחיי מאות אנשים תלויים בו".

"אמש ראינו שוב הוכחה לכך, כאשר הוכרז מצב חירום, ולשדה הוזנקו עשרות אמבולנסים, רכבי חירום, הצלה וביטחון מכל רחבי גוש דן וירושלים. אם חס וחלילה נמל התעופה היה חסום והכניסה אליו הייתה פקוקה, כוחות הביטחון וההצלה לא היו מסוגלים להיכנס במהירות לשדה ולהיערך בהתאם, והיינו יכולים להיות באירוע של מאות הרוגים ופצועים".

"נמל תעופה בן גוריון הינו מקום בעל רגישות מבצעית ממדרגה ראשונה. חסימתו, ולא משנה מה הסיבה, עלולה להסתיים בקטסטרופה בינלאומית, לכן אסור לחסום את נתב"ג", סיכם כהן.

תגיות:הפגנהנתב"גמשטרת ישראלהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה