סלבס בהתחזקות

קובי פרץ: הסיפור על מעלת הקדושה של הצדיק הקדוש

הזמר כתב פוסט לעוקביו על פרשת השבוע, וסיפר את הסיפור של רבי דוד בן ברוך הכהן אזוג זיע"א עם מסר נהדר: "אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים"

  • י"ג תמוז התשפ"ג
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

הזמר קובי פרץ סיפק השבוע שוב את הזווית שלו לפרשת השבוע. "אנו קוראים על חסדיו הגדולים של השם יתברך לעם ישראל. כפי שמסופר על בלק מלך מואב, שביקש מבלעם הרשע לקלל את עם ישראל ולהטיל בהם עין הרע. הוא הבטיח לו בתמורה לכך כסף וזהב עד בלי די - אך 'הנה לא ינום ולא ישן שומר ישראל', השם יתברך ברחמיו הגדולים ביטל את מחשבתם הרעה, ושמר עלינו מכל משמר", הוא כותב.

פרץ מספר ש"על כך בדיוק נאמר בהפטרה: 'עמי, זכור מה יעץ בלק מלך מואב', ומה ענה אותו בלעם בן בעור? מן השיטים עד הגלגל - למען דעת צדקות ה'".

הוא ממשיך ומספר את מה שאמרו רבותינו: "בלעם הרשע הבין שאינו יכול לקלל את ישראל, רק בזכות 'מה טוב אוהליך יעקב משכנותיך ישראל', כלומר, בזכות הקדושה והטהרה של עם ישראל, שבעבורה הם זוכים לשמירה מיוחדת מהשם יתברך, ולכן נאלץ לברך אותם, ואמר: 'יהי רצון שתשרה שכינה במעשי ידיכם'".

בהמשך מביא פרץ את הסיפור הבא: "על מעלת הקדושה מסופר על הצדיק הקדוש רבי דוד בן ברוך הכהן אזוג זיע"א, שבילדותו ציווה אביו לשומרו ולכסות את מצחו מפני קדושתו הטהורה שהייתה בו. ופעם כאשר הלך לשחק עם שאר ילדי הכפר וביניהם ילדי הערבים, לפתע השליך בנו של מושל הכפר אבן קטנה לעברו של רבנו והוא מיד נפל ומצחו נתגלה. כשראה בן המושל את האור הגדול הבוקע מפניו הוכה בסנוורים ונתעוור.

"מיד החל בן המושל לצעוק ולקרוא לעזרה, וכשהגיע אביו ציווה מיד להביא לפניו את רבנו, אך גם השליח שהביט בו נתעוור אף הוא. כשראה כך המושל, הבין שלפניו עומד ילד קדוש וטהור, ולכן הלך בעצמו וביקש ממנו מחילה. לאחר שסלח להם, חזרו שניהם לראות. ממעשה נפלא זה אנו רואים, כי בזכות הקדושה והטהרה זוכים עם ישראל לשמירה מיוחדת מכל האומות. 'בכל דור ודור עומדים אומות העולם לכלותינו', ואנו כמו כבשה בין 70 זאבים, ורק הקב"ה מצילנו מידם'. מי שעשה ניסים לאבותינו - הוא ישמור ויגן על כל ישראל! כי 'אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים'".

תגיות:פרשת בלקקובי פרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה