חדשות בארץ

נתניהו: "גם אם ייחתם הסכם בין ארה"ב לאיראן - ההסכם לא יחייב אותנו"

ראש הממשלה נשא דברים בטקס מסדר כנפיים של חיל האוויר, והתייחס למחלוקת הפוליטית: "אויבינו אינם מבחינים בין מחנה אחד לאחר". הנשיא הרצוג יצא נגד תופעת הסרבנות: "מותר למחות - אבל לא לאיים באי-התנדבות"

(צילום: ALEX KOLOMOISKY / POOL)(צילום: ALEX KOLOMOISKY / POOL)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום (חמישי) דברים בטקס מסדר הכנפיים של חיל האוויר. בנאומו התייחס לאיום האיראני, ובעקיפין לתופעת הסרבנות.

כשהוא מביט לעבר הטייסים הצעירים שסיימו את הקורס, אמר ראש הממשלה: "אויבינו אינם מבחינים בין מחנה אחד לאחר, בין חילונים לחרדים ובין יהודים ללא יהודים - מבחינתם כולנו מטרה לפגיעה. יותר מזה, כולנו יעד להשמדה ולכן כולנו חייבים להתייצב יחד כדי להגן על המדינה שלנו. אני אומר היום גם בטקס הסיום הזה, יש לנו מדינה אחת, צבא אחד, בית אחד. נשמור על הבית יחד ונחזור לבית בשלום. כשתגיע יום פקודה נתייצב לדגל מלוכדים ונחושים, כאגרוף המחץ. אנחנו עושים זאת בשנים האחרונות כמו גם קודם לכן, ואנחנו משנים את המשוואה מול דורשי רעתנו".

לאור הדיווחים ברשתות הזרות על ההתקדמות במשא ומתן בין ארצות הברית לאיראן, בנוגע להסכם הגרעין, נתניהו שב והדגיש שישראל לא תקבל הסכם שלא יימנע מאיראן נשק גרעיני: "אנחנו פועלים ללא הרף נגד איראן וגרורותיה. אנחנו פועלים גם נגד הניסיון של איראן לפתח תאי טרור ויכולת גם במדינות השכנות לנו, שאינן בעימות איתנו. לא נאפשר לה להקים מפעלים של נשק מדויק בלבנון ובסוריה, וכמובן שלא נשלים עם כוונותיה של איראן לפתח ארסנל גרעיני. גם אם ייחתם הסכם בין ארצות הברית לאיראן, ההסכם לא יחייב אותנו".

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים לאחר ראש הממשלה, והתייחס לתופעת הסרבנות: "זכות המחאה במגבלות הדין היא זכות בסיסית בלתי מעורערת בכל מדינה דמוקרטית, וכמובן בישראל. היא עומדת לכל אזרח, ובוודאי למשרתי המילואים. אבל איומים בסרבנות ובאי-התנדבות, אין להם מקום, כי הם שומטים את הקרקע תחת כולנו ומחלישים את חוסננו הביטחוני, ולכידותנו כחברה".

תגיות:הסכם הגרעיןבנימין נתניהויהדות איראןיצחק הרצוגסרבנות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה