חדשות בארץ

הורשע מחבל שתכנן לרצוח יהודי בעיר העתיקה: "הצטייד בסכין וחיפש בעל חזות חרדית"

בחקירתו הודה המחבל, תושב שכם, שהתכוון להרוג יהודי ולמות כ"שהיד". ערנותו של שוטר מג"ב מנעה את הפיגוע. התביעה תבקש להטיל עליו מאסר ממושך

העיר העתיקה (צילום: Jamal Awad / Flash90)העיר העתיקה (צילום: Jamal Awad / Flash90)
אא

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (חמישי) את מהדי כלבונה, תושב שכם בן 30, בעבירות של מעשה טרור ובניסיון לרצח, לאחר שהגיע לאזור הר הבית עם סכין במטרה לבצע פיגוע דקירה.

לפי כתב האישום, כלבונה "רכש סכין על מנת לפגוע ביהודי בעל חזות חרדית ולמות כשהיד". הנאשם, שהודה בעת חקירתו במעשים, הצטייד בסכין, נכנס לשטח ישראל ללא היתר ונסע לעיר העתיקה בירושלים. שוטר מג"ב עיכב אותו בכניסה לרחבת הר הבית, לאחר שחשד כי המחבל מתנהג בצורה מוזרה, ובחיפוש בכיסיו של המחבל התגלתה הסכין והוא נעצר.

בתשובה לכתב האישום, טען בא כוחו של הנאשם כי קיים ספק רב בדבר אמיתות דבריו של כלבונה במהלך חקירותיו, נוכח מצבו השכלי, אך טענה זו נדחתה על ידי השופטים.

בא כוחו של המחבל טען בנוסף, כי מעשיו של הנאשם מהווים הכנה לביצוע עבירה, אך אינם עולים "כדי ניסיון לביצוע העבירה בפועל".

התובעת עו"ד ג'ני אבני הדגישה כי מעשיו של הנאשם יוצאים מגדר הכנה, ומהווים במובהק תחילת ביצוע עבירת ניסיון רצח. לטענת הפרקליטות מעשיו של הנאשם, נשיאת הסכין על ידו, והודאתו בחקירה, מוכיחים את הנטען בכתב האישום.

בית המשפט, כאמור, הרשיע את הנאשם במעשה טרור של ניסיון לרצח, בהחזקת סכין ובשהייה בלתי חוקית בישראל. בהכרעתו, קבע בית המשפט כי הודאתו של הנאשם במעשה הייתה עשירה בפרטים, מהימנה והולמת את יתר הראיות, ולפיכך המסקנה החד משמעית הנגזרת היא אחריותו של הנאשם בכל המיוחס לו.

בהכרעת הדין צוין כי מעשיו של הנאשם אינם בגדר "הכנה לעבירה" בלבד כפי שטענה ההגנה, אלא עולים כדי ניסיון לביצוע העבירה: "משיצא מפתח ביתו, הגיע לאחר זמן לכניסה להר הבית... כשבידו סכין וכשמטרתו להוציא את החלטת ההמתה אל הפועל".

גזר הדין יינתן במועד מאוחר יותר, והתביעה תדרוש להטיל על המחבל עונש מאסר ממושך.

תגיות:מחבלנסיון פיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה