חדשות כלכלה

סמוטריץ' חתם על צווים להפחתת המס על בנזין: מחיר הדלק לא יעלה

שר האוצר חתם על הצווים המקפיאים את העלאת מחיר הדלק לצרכן. לפי שקלול מסוים הוא אף עשוי לרדת במעט. השבוע הוקפאו ההתייקרויות הצפויות במחירי התחבורה הציבורית, ובדמי ההשתתפות העצמית שמשלמים מבוטחי קופות החולים

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' חתם היום (חמישי) על צווים המפחיתים את מס הבלו ומס הקנייה המוטלים על בנזין. המשמעות: מחיר הדלק, שצפוי היה לעלות בחודש הבא, יישאר ברמתו הנוכחית.

הצווים עליהם חתם השר קובעים, כי במהלך חודש יולי 2023 יחול על בנזין מס קנייה ומס בלו בסכום של 2988.33 שקלים לאלף ליטר, כך שתחול הפחתה של 41.5 אגורות במחירו של ליטר בנזין לצרכן, לעומת מחירו ללא הפחתות מס.

בעקבות ההפחתה, צפוי מחירו של ליטר בנזין לצרכן, לחודש יולי, להישאר על רמה של 6.85 אגורות לליטר.

מאז אפריל 2022, על רקע העלייה במחירי הדלק, חלות ברציפות הוראות שעה, המפחיתות את מס הקנייה ומס הבלו החלים על בנזין. הוראות השעה הנמצאות בתוקף כיום מביאות להפחתה של כ-50 אגורות מהמחיר של ליטר בנזין לצרכן, לעומת המחיר ללא הפחתות מס.

הפחתה זו אמורה הייתה להצטמצם בסוף חודש יוני, כך שתחול הפחתה של 13 אגורות בלבד במחירו של ליטר בנזין לצרכן, לעומת המחיר ללא הפחתות מס, אשר תעמוד בתוקף עד סוף השנה.

על מנת למנוע את העלייה הצפויה במחיר הבנזין, מורה הצו שנחתם כעת כי במהלך חודש יולי 2023 (החל מה-2 ביולי) תחול הפחתה במס אשר תביא להפחתה של כ-41.5 אגורות לליטר במחיר לצרכן, אשר תוקפה יפוג בחצות הלילה שבין ה-31 ביולי ל-1 באוגוסט.

שר האוצר מסר: "אנו עושים הכל כדי שאזרחי ישראל ישלמו פחות. החתימה על הצווים תמנע את העלייה במחירי הדלק כך שהוא יישאר על אותו המחיר".

השבוע הוקפאה ההתייקרות במחירי התחבורה הציבורית, כמו גם העלייה במחירי ההשתתפות העצמית, שמשלמים מבוטחי קופות החולים בעת רכישת תרופות מרשם. המחירים לא ישתנו עד לסוף השנה הנוכחית.

תגיות:בצלאל סמוטריץדלק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה