חדשות בארץ

מילצ'ן: "נתניהו לא עזר עם הארכת הוויזה לארצות הברית"

איש העסקים ארנון מילצ'ן שב והדגיש בעדותו, כי ראש הממשלה לא סייע לו בהארכת הוויזה שלו לארה"ב: "קיבלתי ממנו משפט אחד – 'אני לא מחלק ויזות ולא יכול לעזור'"

נתניהו ומילצ'ן, ארכיון (צילום: פלאש 90)נתניהו ומילצ'ן, ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

באנגליה נמשכה היום (חמישי) עדותו של איש העסקים ארנון מילצ'ן בתיק 1000. זהו היום החמישי ברציפות שהעד משיב לשאלות, והיום השלישי שהוא עונה לשאלות פרקליטו של ראש הממשלה, עו"ד עמית חדד.

סנגורו של נתניהו שב וטען שהיחסים בין מילצ'ן וראש הממשלה היו יחסי חברות, וכי מילצ'ן לא זכה לסיוע בענייניו האישיים, או העסקיים, תמורת טובות הנאה, בניגוד לטענת התביעה. במהלך עדותו השבוע התעקש מילצ'ן שהמתנות שהעניק לראש הממשלה ורעייתו היו מתוך יחסי חברות, ולא כדי לקבל סיוע כלשהוא.

לפי כתב האישום, בשנים 2014-2013 פעל נתניהו מול גורמי ממשל אמריקניים, בהם שגריר ארה"ב בישראל דאז, דן שפירו, על מנת שתינתן למילצ'ן אשרת כניסה לארה"ב.

במהלך החקירה היום, שאל חדד את מילצ'ן אם נתניהו התערב וסייע לו, ועל כך ענה העד: "נתניהו לא עזר, אפשר להתקדם. קיבלתי משפט אחד מנתניהו – אני לא מחלק ויזות ולא יכול לעזור".

בסוגייה אחרת, לפי כתב האישום, נתניהו פנה בשנת 2013 לשר האוצר באותה העת, יאיר לפיד, בעניין הארכת משך הפטור מדיווח ותשלום מס הכנסה הניתן לתושבים חוזרים, ממנו נהנה מילצ'ן.

עוד עולה מהאישום, שבעקבות פנייתו של מילצ'ן, העלה נתניהו את נושא הארכת הפטור בפני לפיד בשתי פגישות מקצועיות שערך עמו במסגרת תפקידו. בפגישות אלה, הבהיר נתניהו ללפיד כי מילצ'ן שוחח עמו בנושא. הוא גם הביע בפני לפיד את תמיכתו בהארכת הפטור, ואילו לפיד אמר כי אינו סבור שיש לפעול להארכתו.

"תאשר לי שגם בעניין הזה נתניהו לא עזר לך", אמר עו"ד חדד, ומילצ'ן השיב: "לא היה לו איך לעזור".

תגיות:תיק 1000משפט נתניהובנימין נתניהוארנון מילצ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה