חדשות בארץ

נתניהו לוול סטריט ג'ורנל: "נקדם את הרפורמה בלי פסקת ההתגברות"

בריאיון שהעניק לעיתון האמריקני, ציין ראש הממשלה שיחולו גם שינויים בוועדה לבחירת שופטים: "אני חותר לקדם חקיקה שתישאר לדורות". בקואליציה מתכוונים להעביר את צמצום עילת הסבירות בתוך שלושה שבועות

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (חמישי),בריאיון לעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל", כי בכוונתו לקדם את הרפורמה המשפטית, אולם ללא פסקת התגברות.

"מיד לאחר שההצעה המקורית הונחה, אמרתי שהכנסת לא תוכל לעקוף החלטות של בית המשפט העליון באמצעות רוב רגיל - זרקתי את זה", אמר נתניהו. המראיין שאל אותו אם תוחל פסקת התגברות ברוב מיוחד, ונתניהו השיב בשלילה: "זה בחוץ".

ראש הממשלה הוסיף כי הוועדה לבחירת שופטים תפעל בצורה שונה: "זה ברור שהאופן שבו ממנים שופטים לא יהיה לפי המבנה הנוכחי, ולא לפי המבנה המקורי", אולם לא פירט מעבר. על פי דיווחים שונים השבוע, נראה כי הכוונה לשנות את הרכב הוועדה כך שיכהנו בה מספר שווה של נציגים מהקואליציה ומהאופוזיציה.

נתניהו חזר והפנה אצבע מאשימה כלפי האופוזיציה, שלטענתו לא מנסה להגיע להסכמות: "חתרתי לקונצנזוס נרחב ולהסכם רשמי עם האופוזיציה, אבל מה שגילינו אחרי חודש, חודשיים ושלושה חודשים, זה שהאופוזיציה הייתה תחת כזה לחץ פוליטי, שהם לא יכלו להסכים להבנה הכי מינימלית".

לדברי נתניהו, האופוזיציה דחתה הצעות ש"הועלו בידי מנהיגי האופוזיציה לפני שהם היו באופוזיציה". ראש הממשלה ציין כי הוא "קשוב לצרכי הציבור וחותר לקדם חקיקה מוסכמת שתישאר לדורות".

במקביל, הקואליציה ממשיכה לקדם את החוק לצמצום עילת הסבירות, והדיונים עליו בוועדת החוקה יימשכו בשבוע הבא. המטרה היא להעלות את הצעת החוק להצבעה במליאה, בקריאה ראשונה, ב-10 ביולי. תשעה ימים לאחר מכן תועלה ההצעה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית.

בעקבות הדברים שאמר נתניהו ל"וול סטריט ג'ורנל", העריכו גורמים בליכוד כי שר המשפטים יריב לוין יקבל בסופו של דבר את הצעת ראש הממשלה בנוגע להרכב הוועדה לבחירת שופטים, וכמו כן יסכים שלא לחוקק את פסקת ההתגברות.

תגיות:פסקת ההתגברותבנימין נתניהועילת הסבירותהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה