חדשות בריאות

טלטלה בשוק המזון והמשקאות הדיאטטיים? סוכנות המחקר בהודעה דרמטית

סוכנות המחקר הבינלאומית לסרטן (IARC) של ארגון הבריאות העולמי צפויה להכריז בחודש הבא כי אספרטיים הוא "גורם אפשרי לסרטן בבני אדם". מדובר בטלטלה לשוק המזון והמשקאות הדיאטטיים

  • י' תמוז התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

גוף המחקר של ארגון הבריאות העולמי יכריז בחודש הקרוב כי אספרטיים, הממתיק המלאכותי הנפוץ, עלול לסרטן - כך דווח היום (חמישי) בסוכנות הידיעות רויטרס. מדובר בדיווח דרמטי, שעלול לטלטל את שוק המזון והמשקאות בעולם, כיוון שרובם המוחלט של משקאות ומזונות דייאט מכילים אספרטיים.

על פי הדיווח, סוכנות המחקר הבינלאומית לסרטן (IARC) של ארגון הבריאות העולמי תכריז ב-14 ביולי שאספרטיים הוא "גורם אפשרי לסרטן בבני אדם".

עם זאת, לא מדובר באיסור לצרוך ממתיקים מלאכותיים. הנחייה כזו אינה נתונה בידי ארגון הבריאות העולמי, והיא כפופה לרגולטורים במדינות השונות.  עם זאת, הודעות של סוכנות המחקר הבינלאומית לסרטן הובילו בעבר לתביעות וללחץ על יצרנים לשנות רכיבים.

מחקרים שונים שנערכו בשנים האחרונות על שימוש באספרטיים הוכיחו כי מי שצורך כמויות גדולות של אספרטיים נמצא בסיכון גבוה יותר ללקות בסרטן.

לפני כחודשיים פרסם ארגון הבריאות העולמי מסמך הנחיות חדש, בו הזהיר כי השימוש בתחליפי סוכר אינו מוביל להרזיה ואף מגביר את הסיכון למחלות כרוניות ולתמותה מוקדמת. סקירה של הספרות הרפואית הצביעה גם על כך שהשימוש בתחליפי הסוכר עלול להגביר את הסיכון לסוכרת סוג 2, מחלות לב וכלי דם ואף תמותה מוקדמת במבוגרים.

פרנצ'סקו ברנקה, מנהל המחלקה לתזונה בארגון, אמר: "החלפת סוכרים חופשיים בתחליפי סוכר לא עוזרת לשליטה במשקל בטווח הארוך. אנשים צריכים למצוא דרכים אחרות להחלפת השימוש בסוכרים ובמקומם לצרוך סוכרים טבעיים כמו פירות, או מזון ומשקאות לא ממותקים. ממתיקים מלאכותיים אינם חיוניים ואין להם ערך תזונתי. מומלץ להפחית לחלוטין את המתוק במזון החל בשלב מוקדם בחיים, כדי לשפר את הבריאות".

תגיות:כלכלהמשקאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה