חדשות בעולם

סערה בשוודיה: בית המשפט אישר לשרוף ספרי קוראן בהפגנה

טורקיה סירבה לצרף את שוודיה לנאט"ו, אדם פנה לבית המשפט, ביקש לשרוף ספרי קוראן במסגרת מחאה שיקים מול המסגד המרכזי וקיבל אישור. מהומות צפויות במקום

  • י' תמוז התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בית המשפט בשוודיה אישר אתמול (רביעי) לשרוף ספרי קוראן במסגרת הפגנה שמתקיימת במדינה, ליד המסגד הראשי בעיר שטוקהולם. האישור ניתן לאחר ערעור שהגיש תושב המקום, על רקע התנגדותה של טורקיה לצירוף שוודיה לברית נאט"ו.

בעבר, אותו אדם כבר ביקש לשרוף ספרי קוראן במסגרת ההפגנה מחוץ לשגרירות עיראק, אך בקשתו נדחתה - כך על פי רשת השידור השוודית TV4.

אם האירוע של שריפת הספרים יתקיים, זאת תהיה הפעם הראשונה שבית המשפט בשוודיה מאשר זאת, מאז שריפת עותק של הקוראן ליד שגרירות טורקיה, לאחר מתיחות בין הימין הקיצוני השוודי-דני לבין טורקיה ומדינות מוסלמיות אחרות. גם אז, נשיא טורקיה רג'פ ארדואן שלל אפשרות ששוודיה תיכנס לנאט"ו.

בעבר, משטרת שוודיה דחתה מספר פעמים בקשות דומות לשריפת ספרי הקוראן. החלטותיה נדחו על-ידי בתי משפט מנהליים שטענו כי יש לתת אישור להתכנסויות והפגנות, אלא אם הן מהוות איום על ביטחון הציבור. משטרת שטוקהולם הזעיקה תגבורת על מנת לשמור על הסדר במהלך ההפגנה שצפויה להתקיים היום.

תגיות:שוודיהבית המשפטספרי קוראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה