חדשות בארץ

מילצ'ן: "נתניהו לא עזר לי עם הוויזה ולא עסק בענייני"

איש העסקים ארנון מילצ'ן המשיך בעדותו בתיק 1000, וענה לשאלות ההגנה. הוא שלל את הטענה שראש הממשלה ניסה לסייע לו בהארכת הוויזה לארה"ב: "הוא לא היה עוזר גם היום"

מילצ'ן ונתניהו, ארכיון (צילום: פלאש 90)מילצ'ן ונתניהו, ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

עדותו של איש העסקים ארנון מילצ'ן, בתיק 1000, בו נאשם ראש הממשלה בנימין נתניהו במרמה והפרת אמונים, המשיכה היום (רביעי) בעיר ברייטון שבאנגליה, זה היום הרביעי ברציפות. העד השיב לשאלות סנגורו של נתניהו, עו"ד עמית חדד.

מילצ'ן שב והדגיש בתחילת עדותו, כי חברותו עם נתניהו "לא הייתה משולבת באינטרסים".

במהלך הדיון התפתח עימות בין התובעת עו"ד ליאת בן ארי להגנה. בן ארי האשימה כי עו"ד  ישראל וולנרמן, מצוות ההגנה, לוחש על אוזנו של העד. וולנרמן הגיב: "שקר מוחלט. יש גבול שפרקליטה בכירה במדינת ישראל עומדת ומשקרת".

ראש ההרכב, השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, קטעה את העימות ואמרה: "אנחנו יושבים בירושלים ולא רואים כל דבר. אם ההתנהלות הזאת תמשיך, אתם תחזרו לכאן ותחקרו מפה. אם זה לא יקרה – אתם תיהנו מהמזגן פה".

במהלך מילצ'ן נשאל על סוגיית הוויזה לארצות הברית. בכתב האישום נטען שנתניהו פעל באמצעות עוזריו מול האמריקנים, בכדי שהוויזה לאיש העסקים תחודש לתקופה ארוכה. אלא שכבר בדיון הקודם השיב מילצ'ן שראש הממשלה לא התערב בנושא.

חדד ביקש לחדד שוב את הסוגיה. הוא טען כי היחסים בין נתניהו לממשל אובמה "לא היו טובים", ולכן, לדבריו, "לא ניתן לטעון שנתניהו ידרוש מהאמריקנים ויזה". מילצ'ן השיב בחיוב. "אף אחד לא היה מסתבך בלתת לי ויזה", אמר.

הסנגור המשיך: "החוקר אומר לך, 'ממה שאני מבין נתניהו בכלל לא עזר לך'", וענית 'ממש לא'". מילצ'ן חידד את תשובתו: "הוא לא היה עוזר גם היום".

בהמשך נשאל העד לגבי המיזם של ראזו טאטא, איש עסקים הודי שביקש להשקיע בישראל כדי לסייע בקידום השלום עם הפלסטינים. התביעה טוענת כי נתניהו פעל בניגוד עניינים וניסה לסייע לקידום המיזם על מנת שמילצ'ן ייהנה מפירות המיזם. מילצ'ן אישר כי שוחח בנושא עם ראש הממשלה וגם עם שמעון פרס. עם זאת, הוא הדגיש כי מעולם לא אמר לנתניהו ולפרס שיש לו אינטרס כלכלי בקידום הפרויקט. בסופו של דבר, מיזם טאטא לא יצא אל הפועל.

בתום הדיון ביקש פרקליטו של נתניהו לפנות לתביעה ואמר "אני מציע לכם לסגת מהאישום, זה יעזור".

תגיות:בנימין נתניהוארנון מילצ'ןתיק 1000משפט נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה