חדשות בארץ

"שעת כושר היסטורית": השדולה להחלת הריבונות בבקעת הירדן הושקה בכנסת

שרים וחברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה השתתפו בהשקת השדולה. ח"כ דן אילוז, העומד בראש השדולה: "אם לא תהיה התקדמות משמעותית בתחום בקדנציה הנוכחית, זו תהיה בכייה לדורות"

מבט לבקעת הירדן (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)מבט לבקעת הירדן (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

בכנסת הושקה היום (רביעי) השדולה להחלת הריבונות בבקעת הירדן, בראשות חברי הכנסת דן אילוז מהליכוד ויוסי טייב מש"ס, ובשיתוף תנועת הריבונות.

השדולה, בה חברים שרים לצד חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה, הוקמה במטרה להחיל את הריבונות בבקעת הירדן כבר בקדנציה הנוכחית.

באירוע השתתפו השרים אבי דיכטר, אורית סטרוק ויצחק וסרלאוף, וחברי הכנסת עודד פורר, עמית הלוי, אריאל בוסו, אוהד טל, זאב אלקין, דני דנון, יצחק קרויזר, לימור סון הר מלך, משה סולומון, ניסים ואטורי, טלי גוטליב ואביחי בוארון.

בדיון ההשקה נטלו חלק גם ראש המועצה האזורית בקעת הירדן, דוד אלחייני, וראש מועצת מגילות-ים המלח, אריה כהן.

ח"כ אילוז אמר: "השורשים ההיסטוריים של עם ישראל מושרשים דווקא באזורים של יהודה ושומרון, והדרך להבטיח את מקומנו הוא לעמוד חזק על זכותנו ההיסטורית לארץ ישראל. הדרך מתחילה עם החלת ריבונות בבקעת הירדן. זה נושא שנמצא בקונצנזוס הלאומי. אנחנו נמצאים בשעת כושר היסטורית, עם ממשלת הימין על מלא, וחובתנו לקדם את הריבונות באזורים אלו. אם לא נראה התקדמות משמעותית בתחום בקדנציה הנוכחית - זו תהיה בכייה לדורות".

חברי הכנסת הסכימו כי הריבונות בבקעת הירדן חשובה לישראל ברמה הביטחונית, הכלכלית, החברתית והחקלאית, וכי ההכרה בריבונות בקעת הירדן חוצה מגזרים בתוך כלל המפלגות הציוניות.

ח"כ עודד פורר מסיעת ישראל ביתנו, התומך בהחלת הריבונות בבקעה, ציין: "אמרתם שבהסכם הקואליציוני שלכם כתוב שתוחל הריבונות בזמן שיבשילו התנאים, אז אני אומר לכם כחבר אופוזיציה – הבשילו התנאים. יש תמיכה רחבה. במובן הזה יש את הגיבוי המלא של האופוזיציה".

ראש מועצת בקעת הירדן, דוד אלחייני, קרא לחברי השדולה לפעול כדי "לא לפספס את ההזדמנות", ולפעול במהירות, כפי שפעלה בעבר ממשלת בגין עם חוק השיפוט והמנהל של המדינה על רמת הגולן: "בממשלה הנוכחית יש 64 חברי כנסת מהימין, שנים שלא הייתה לנו ממשלה כה ימנית שמחויבת לבוחרים שלה. אני אומר לכם, אל תפספסו את ההזדמנות ההיסטורית. החילו את הריבונות על בקעת הירדן בכנסת הנוכחית. זאת המחויבות שלכם".

תגיות:בקעת הירדןריבונותשדולה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה