חדשות בארץ

"חבל שהיטלר לא סיים את העבודה": עוד חרדי הותקף, הפעם בירושלים

המתקפה על המגזר החרדי נמשכת: הפעם - חרדי הותקף ברכבת הקלה בירושלים. האם חוק שיגדיר הסתה כנגד חרדים כעבירה פלילית יצמצם את התופעה?

  • ט' תמוז התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

המתקפה הפרועה נגד המגזר החרדי הפכה בתקופה האחרונה לחלק מתופעה של ממש. פרשת האוטובוס בהוד השרון - בו חילונית טענה כי חרדי לא עשה צבא וביזתה אותו בשל העובדה שחבש כיפה, אך התברר שהוא שירת ביחידה מובחרת - הורידה מעט את הלהבות, אולם אמש (שלישי) דווח על מקרה נוסף בו אדם חרדי שוב ספג עלבונות בשל אמונתו.

הפעם זה קרה במסגרת נסיעה שגרתית במהלך נסיעה ברכבת הקלה בירושלים. לפי עדי ראיה, אדם חילוני סינן לעבר אברך: "חבל שהיטלר לא סיים אתכם את העבודה". מי שפרסם את הסיפור היה הפעיל החרדי אריאל אלחרר. הוא צייץ בדף הטוויטר שלו: "אברך חרדי, אדם מכובד יושב לו בשקט עם עצמו לאחר יום עמוס ברכבת הקלה בירושלים, באחת התחנות עולה אדם שטוף שנאה ומתיישב מולו, בלי שום דין ודברים לפני הוא זורק לעבר האברך 'חבל שהיטלר לא סיים איתכם את העבודה'".

אלחרר ציין כי בחור חרדי בשם אלעזר כהן, שישב במושב ליד, שמע והזדעזע. "הוא שלף מיד את המצלמה ואמר לו, 'תגיד את זה שוב אם אתה גבר'. פתאום, הגיבור הגדול התחיל לפחד. בסוף, איכשהו הוא מלמל את המשפט המזעזע שוב. בושה".

בעקבות המתקפות כלפי המגזר החרדי, על פי יוזמה חדשה יחוקק חוק הסתה כנגד חרדים, כך שזו תהווה עבירה פלילית. בוועדת השרים לחקיקה אישרו את הצעת החוק של חבר הכנסת יעקב אשר (יהדות התורה),שקובעת כי הסתה נגד הציבור החרדי תחשב לעבירה פלילית לכל דבר ועניין, על פי חוק העונשין. ההצעה מגיעה לאחר עלייה מטרידה באלימות מילולית ופיזית כלפי חרדים. כעת, המגזר מחכה לשלב המעשים - שהחוק יאושר. אולי זה מה שיצמצם את התופעה.

תגיות:המגזר החרדיאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה