חדשות בארץ

"היא בכתה בעגלה": הח"כית מסבירה מדוע עלתה עם התינוקת לדוכן הנואמים

ח"כ השכל התבקשה לרדת מדוכן הנואמים לאחר שעלתה לשם עם התינוקת שלה. כעת היא מסבירה: "זאת לא פרובוקציה. סגנית מזכירת הכנסת ניסתה לקחת אותה, והיא התחילה לצרוח. זה הרגיע אותה". אז למה זה עורר סערה?

  • ט' תמוז התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

חברת הכנסת שרן השכל התבקשה אתמול (שלישי) לרדת מדוכן הנואמים במליאת הכנסת והדבר יצר סערה גדולה. הסיבה להחלטה להוריד אותה מהדוכן: היא עלתה לנאום עם בתה התינוקת. השכל לא אהבה את ההחלטה.

"התחושה הזו, הכאב וההשפלה האלו, זה סוג של כאב שכמעט כל אמא שמנסה לשלב בין קריירה לבין הורות נתקלת בה כמעט על בסיס יומי", סיפרה הבוקר לעיתונאים ענת דוידוב וגיא פלג. "זה ממש כואב שדווקא במקום שבו אנחנו אומרים להוות דוגמא אישית ומודל לחיקוי, וכל היום מדברים על איך לאפשר לנשים ואיך להכניס נשים לשוק העבודה, בסוף אצלנו מתנהגים ככה. יום שלישי הזה הייתה לנו תקלה, הייתי צריכה לקחת אותה. זו לא פעם ראשונה שאני עושה את זה, עשיתי את זה כבר".

"זאת לא פרובוקציה", הדגישה ח"כ השכל, "וחשוב להגיד את זה. מההתחלה אני מנסה לשלב את האימהות והקריירה, וגם לנרמל את זה. אגב, ממש לפני כן היא הייתה בעגלה, היא הייתה בסדר. דחו את הצעת החוק שלי לסוף סדר היום, הילדה כבר הייתה עייפה, רעבה, התחילה לבכות בעגלה. אפילו סגנית מזכירת הכנסת ניסתה לקחת אותה, והיא התחילה לצרוח. זה הרגיע אותה ואמרתי גם ליו"ר המליאה - אני בסך הכל עולה ל־60 שניות, אני אומרת את מה שיש לי על החוק ואני ארד, זה היה יכול להיגמר בלי שאף אחד בכלל יישמע מהאירוע הזה, כמו שאני נמצאת איתה בוועדות ובכל מקום אחר.

"מיליוני נשים מנסות לשלב הורות וקריירה והרבה פעמים לא מצליחות", המשיכה. "אני מקבלת תגובות, כל כך התרגשתי מכל כך הרבה אימהות שעוברות בדיוק את אותה סיטואציה בקריירה שלהן, והן מברכות על כך שזה מעלה למודעות את הנושא הזה. האם זו הייתה הכוונה שלי? ממש לא. אני חושבת שזה המקום שלנו להראות שזה אפשרי, זה לא היה מתוכנן מראש – ברור שהנושא חשוב, אבל אני אומרת שאם לא היו דוחים את הצעת החוק שלי לסוף היום התינוקת הייתה נשארת בעגלה, כמו שקרה גם לפני כן בזמנים אחרים שבהם הייתי במליאה".

 

תגיות:נאוםשרן השכל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה