חדשות בארץ

קריאה למרי אזרחי? המשטרה בודקת את דברי ברק וגולן

השניים קראו להחרפת המאבק ולאי ציות אזרחי, במשטרה חוששים שהמילים יהפכו למעשים. המשטרה טוענים: "כובלים את ידינו". ברק הגיב: "לא מפחד"

  • ט' תמוז התשפ"ג
ברק וגולן (צילומים: תומר ניוברג, אבשלום ששוני / פלאש 90)ברק וגולן (צילומים: תומר ניוברג, אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

משטרת ישראל תפתח בבדיקה לגבי הדברים שהשמיעו בימים האחרונים אהוד ברק ויאיר גולן. הליכוד הגיש תלונה בנוגע לקריאת גולן למרי אזרחי, ונגד ברק – בנוגע לדברים שהשמיע השבוע, לפיהם יש להעצים את המחאה. במשטרה מוטרדים מדבריו של גולן. הם חוששים שהדברים יהפכו למעשים. צוות טיפול בהסתה לאלימות, בראשות תת ניצב שלומית לנדס, החל בבדיקת הדברים ומשמעותם.

כתב ערוץ 14 מוטי מוטי קסטל אמר אתמול: "פניתי למשטרה ושאלתי: איך, כיצד יתכן ומדוע לא נחקרים או נעצרים מובילי ומחוללי הפעולות הבלתי חוקיות והפרעות בהפגנות השמאל, כאשר פעילותם גלויה לכל ואף נאמרת בפרהסיה ובמסיבות עיתונאים? כיצד לא נעצרו אלו שהבעירו מדורות היום, כאשר יש מצלמות אבטחה בכל האזור וכאשר יודעים בדיוק מי הביא ומימן את האוטובוסים?".

גורמים במשטרת ישראל טוענים כי "כובלים את ידינו, 99% מהדברים שמועברים לבדיקת הפרקליטות – לא מאושרים לחקירה". לגבי לוין אנרט אותם גורמים: "פירקנו את כל מצלמות האבטחה האפשריות וכן עשרות מצלמות גוף של שוטרים, עוברים פריים-פריים. צפויים מעצרים נוספים. נערך תחקיר לגבי זמני הגעה ומודיעין הבוקר, לא מטאטאים את הביקורת".

כזכור, מפלגת הליכוד הגישה ביום ראשון תלונה במשטרה נגד ברק, בדרישה לפתוח נגדו בחקירה בגין "התבטאויותיו שתוכנן מהווה עבירות של הסתה, פרסומי המרדה ופגיעה בסדרי המשטר והחברה". ברק טען במהלך ההפגנה ברחוב קפלן כי "עלינו להחריף את המאבק ולפנות לאי ציות אזרחי. אני קורא לכל אזרח להכין את עצמו למבחן הזה של אי ציות אזרחי, ולהיענות לקריאה כשתבוא".

ברק הגיב לדברים ואמר: "זה לא חשד להמרדה. זה ניסיון הפחדה פוליטי מהזן הירוד הנוהג במשטרים רקובים. ניסיון להפחיד את יאיר, אותי ואתכם. אז יש לי חדשות לנתניהו ובן גביר: אנחנו לא מפחדים מאף אחד ומשום דבר. ונמשיך להיאבק נגד הניסיון לרסק את מערכת המשפט ולדחוק את ישראל אל מחוץ למשפחת הדמוקרטיות. ניאבק – ובסוף ננצח".

תגיות:משטרהיאיר גולןאהוד ברקמרי אזרחי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה