חדשות בריאות

ניתוח אורתופדי יוצא דופן: קיבוע שבר בסיוע מדפסת תלת מימד

הניתוח בוצע על ידי צוות אורתופדי במרכז הרפואי לגליל, בגבר שהובא במצב קשה עם פגיעה באגן. המודל המודפס של השברים סייע להחזרתם למצבם הרגיל והטבעי

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

המרכז הרפואי לגליל שבנהרייה דיווח היום (שלישי) על ניתוח יוצא דופן בתחום הטראומה האורתופדית המורכבת, במהלכו בוצע קיבוע שברים קשים בסיוע מדפסת תלת מימד.

הניתוח בוצע בגבר בן 49, שהובא במצב קשה לאחר שנפגע מסוס. הפצוע, שהגיע עם שברים שונים באזור האגן ודימום עורקי מסוכן, הועבר תחילה לחדר ההלם, שם נאלצו הצוותים להרדימו ולהנשימו. לאחר מכן הועבר לאשפוז במחלקה לטיפול נמרץ כללי, ולאחר שנגמל מהנשמה ומצבו התייצב, הועבר לאשפוז במחלקה האורתופדית.

בטרם בוצע הניתוח, הודפס השבר המורכב באמצעות מדפסת תלת מימד. המודל המודפס הביא לדיוק מקסימלי של החזרת השברים וקיבועם, ובמהלכו הוחזרו חלקי השבר למצבם הרגיל והטבעי. בהמשך קובע השבר באגן באמצעות פלטות ייעודיות וברגים.

בבית החולים הסבירו שהשיטה מסייעת לטפל בפגיעות טראומה קשות ביותר ורב-מערכתיות, הכוללות פצועים המגיעים לאחר נפילות מגובה, תאונות דרכים קשות ופציעות ירי.

ד"ר חליל נסראללה, שניתח את החולה, הסביר כי "פציעות טראומה מורכבות הן מתעתעות מאוד. הניתוח צריך להתבצע ברמת מקצועיות ומיומנות גבוהה במיוחד, בשל הרגישות הגבוהה של הפגיעות, האופי שלהן והמורכבות הגדולה של פגיעות במקומות שונים בגוף. שברי אגן נחשבים למורכבים ביותר, עקב המבנה האנטומי הייחודי וקירבה לאיברים חיוניים ביותר. הם דורשים תכנון טרום ניתוחי מדויק, תוך ביצוע שלבים שונים להחזרת השבר למקומו וקיבועו, כמו גם תכנון מדוקדק של כל בורג. אנו מקפידים על התייחסות לכלל מערכות הגוף".

תגיות:מדפסת תלת מימדניתוח אורתופדיקיבוע שבר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה