חדשות בארץ

יאיר גולן קורא למרי אזרחי: "לעשות גם דברים בלתי חוקיים"

סגן הרמטכ"ל לשעבר חזר על קריאתו למרי אזרחי נגד הממשלה: "במאבק על הדמוקרטיה צריך לעשות דברים שנמצאים בשוליים של החוק". בליכוד דרשו לפתוח נגדו בחקירה

גולן (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)גולן (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

סגן הרמטכ"ל לשעבר, האלוף (במיל') יאיר גולן, קרא היום (שלישי) לנקוט במרי אזרחי בלתי אלים נגד הממשלה.

בריאיון לכאן רשת ב' אמר גולן: "הממשלה הזו מנסה לחסל את הדמוקרטיה הישראלית. מול הניסיונות האלה נציג התנגדות אזרחית חד-משמעית ברורה, ואם נצטרך להגיע למרי רחב היקף ובלתי אלים זה מה שנעשה. אני קורא כאן, במסגרת הסביר ובלי לנקוט באלימות – לעשות גם דברים בלתי חוקיים".

גולן הוסיף כי "במאבק על הדמוקרטיה צריך לעשות דברים שהם לא אלימים שנמצאים בשוליים של החוק. אין מנוס אלא לעשות זאת. ניתן לעקוב אחר ניסיונות כאלה במדינות רבות של איך נלחמים בדיקטטורה, והמסקנה ברורה, צריך לנקוט בפעולה חד-משמעית ולהציב בפני הממשלה קיר ברזל".

בליכוד דרשו לפתוח בחקירה נגד גולן: "דברי ההסתה וההמרדה של יאיר גולן מחייבים פתיחה מיידית בחקירה – עוד היום. מי שמפר את החוק וקורא להפרת החוק חייב לשלם מחיר, אחרת אין משמעות לשלטון החוק. אנו דורשים מהיועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, לנקוט יד קשה נגד מפרי החוק והסדר, המסיתים והממרידים, שמבקשים לזרוע פורענות מסוכנת בלב החברה הישראלית".

זו אינה הפעם הראשונה שגולן קורא למרי אזרחי, ואף הוגשה נגדו בעבר תלונה במשטרה בשל כך. בחודש פברואר הוא צייץ בטוויטר: "חברות וחברים, כנגד ממשלת הזדון והרשע יש רק דרך אחת – מרי אזרחי רחב היקף. הרס מערכת המשפט, מינויים פוליטיים ללא הגבלה, הרשאה לחרדים לעשות ככל העולה על רוחם בכספי המיסים שלנו. למה שנסכים, למה שנקבל את זה על הראש שלנו, על הכיס שלנו, על החיים שלנו? לעולם לא נסכים".

קריאותיו של גולן מצטרפות לקריאות דומות שהשמיע ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. בהפגנה שנערכה במוצאי שבת האחרונה בתל אביב אמר ברק: "עלינו להחריף את המאבק ולפנות לאי ציות אזרחי. אני קורא לכל אזרח להכין את עצמו למבחן הזה של אי ציות אזרחי, ולהיענות לקריאה כשתבוא". בליכוד הגישו אתמול תלונה במשטרה נגד ברק.

תגיות:יאיר גולןמרי אזרחיהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה