חדשות יהדות

אנטישמיות חריגה בארה"ב: בן 12 יועמד לדין, לאחר שהטריד מורה יהודי

משטרת מסצ'וסטס שבארה"ב המליצה להעמיד לדין ילד בן 12 שהטריד מורה יהודי וגרם לו להתפטר מתפקידו

אא

אם חשבתם שהאנטישמיות בארה"ב במגמת ירידה, הרי שטעות בידיכם: נער בן 12 ממסצ'וסטס שבארה"ב - יועמד לדין בבית משפט לנוער לאחר שהטריד מורה יהודי שמלמד בבית ספרו, ובין היתר כתב לו מכתבי שנאה על רקע אנטישמי. 

המורה, מוריסון רובלי שמו, סיפר כי עד לפני חודש עדיין הועסק בבית הספר, שבו עבר 'התעללות' בחודשים האחרונים, על ידי אותו התלמיד, שלומד בכיתה ו' בלבד. 

בראיון בתקשורת האמריקנית סיפר רובלי כי הילד נהג לספר בדיחות על השואה בפני המורה והתלמידים, השתלט על הכיתה והסית אותה נגד המורה, תלה ציורים של היטלר בכיתה ונהג להשאיר למורה פתקים ומכתבי שנאה שכללו אמירות גזעניות ומשמיצות כלפי יהודים מחד, ומאישך היללו את הנאצים ושיבחו אותם. בחודש שעבר, כאמור, הרגיש רובל כי הוא אינו מסוגל יותר לשאת את ההתעללות, והתפטר מתפקידו - אך בבית המשפט לנוער הסיפור לא הסתיים. למעשה, הוא רק התחיל, לאחר שהמורה הגיש תלונה פורמלית לאיגוד המורים. 

בתלונתו סיפר רובל כי הנהלת בית הספר ניסתה להתערב בין המורה לתלמיד, אך במהלך כל הפגישה מול המנהל "התלמיד לא הוציא הגה מהפה. זה כנראה היה צריך לרמוז לי שזה לא הולך להיגמר בזה".

על אף שהמורה חובש כיפה, לרוב הוא מצניע אותה מתחת לכובע. אולם בפסח האחרון הגיע המורה לכיתה כשלראשו הכיפה, ו'חטף' אמירות משמיצות ומלאות שנאה בשל כך, שאילצו את המורה לשלוח אותו לריתוק בבית. 

כשהתלמיד חזר מהריתוק הוא הגיש למורה דף נייר שהמורה היה בטוח כי בתוכו יש התנצלות על מעשהו, אולם כשפתח אותו נחרד לגלות ציור של לא אחר מאשר צורר היהודים אדולף היטלר ימ"ש כשהוא עומד מעל יהודי מת ומסביב ציורים של צלבי קרס והמילה 'גז'. בכותרת הדף הוסיף התלמיד את המילים 'סליחה יהודי'. גם לאחר שהילד הורחק מכיתתו של המורה והועבר לכיתה אחרת - ההצקות האנטישמיות לא פסקו, והתלמיד המשיך לגדף את המורה במסדרונות בית הספר. 

המורה הגיש את הציורים והמיילים של התלמיד למשטרה המקומית, שהמליצה כאמור להעמידו לדין בבית המשפט לנוער במדינה. 

תגיות:בית ספרילדמורהמשפטתביעהארהבאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה