חדשות בארץ

תלונה במשטרה נגד אהוד ברק: הסית לאלימות והמרדה

תנועת הליכוד דרשה לפתוח בחקירה נגד ראש הממשלה לשעבר, בעקבות דברים שנשא בהפגנה מוצאי שבת וקריאתו למרי אזרחי: "תוכנם מהווה עבירות של הסתה, פרסומי המרדה ופגיעה בסדרי המשטר והחברה"

(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

תנועת הליכוד הגישה (שני) תלונה במשטרה נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, בעקבות דברים שנשא בתל אביב במוצאי שבת, בהפגנת המחאה נגד הרפורמה המשפטית.

ברק פנה לקהל ואמר: "עלינו להחריף את המאבק ולפנות לאי ציות אזרחי. אני קורא לכל אזרח להכין את עצמו למבחן הזה של אי ציות אזרחי, ולהיענות לקריאה כשתבוא".

במכתב התלונה פירט היועץ המשפטי של תנועת הליכוד, עו"ד אבי הלוי, את הנימוקים שעליהם מתבססת הדרישה לפתוח בחקירה משטרתית.

"הקריאה של מר ברק לאזרחים שלא לציית לחוק מבטאת תודעה אנרכיסטית, שאינה מכירה ברעיון שעומד ביסוד המדינה הדמוקרטית, החובה של האזרחים לציית לחוק. הדוגמאות מהעבר שמר ברק הביא לאי ציות לחוק אינן דומות כלל למקרה שבפנינו, שבו המניע לקריאה שלא לציות לחוק הוא אי הכרה של ראש הממשלה לשעבר בתוצאתן של בחירות דמוקרטיות לבית מחוקקים, ואי הכרתו בזכותה של הכנסת לחוקק חוקים".

בליכוד ציינו, כי ברק סייג אומנם את הקריאה למרי בכך שהוא אינו אלים אלא אזרחי, אך אין בביטויים האלה כדי לשנות את המהות של הקריאה לאי ציות לחוק "שהיא קריאה לאלימות ולהפרה של סדרי השלטון והחברה במדינה".

המכתב כולל תזכורות של התבטאויות קודמות מצד ראש הממשלה לשעבר באותו נושא, כמו למשל דברים דומים שאמר בהפגנה בחיפה בחודש ינואר, בהם קרא למרי אזרחי וחסימת כבישים, וראיון שהעניק לעיתון הארץ בחודש פברואר, שם צוטט כמי שקרא לא לציית לחוק.

עו"ד הלוי הדגיש במכתב התלונה כי "קריאותיו של מר אהוד ברק לאי ציות ולהפרת הסדר הציבורי אינן חוסות תחת הזכות לחופש הביטוי. הן מהוות שימוש ציני בזכות לחופש הביטוי, כלי להסתה לאלימות ולקריאה למרד בממשלה הנבחרת שזכתה לאמון העם בבחירות לכנסת ה-25 ולאמון הכנסת. רשויות האכיפה והחקירה חייבות לנקוט במהירות באמצעים הנדרשים, על מנת לחקור את החשדות החמורים".

"השתהות בחקירת החשדות עלולה להעצים את חוסר האמון של האזרחים ברשויות האכיפה והחקירה, לגרום להישנות של עבירות דומות על החוק ולערעור סדרי המשטר והחברה במדינה. לאור חומרתן של העבירות העולות מהתבטאויותיו, שמהוות עבירות על חוק העונשין של הסתה לאלימות, פרסומי המרדה ופגיעה בסדרי המשטר והחברה במדינה, אנו מבקשים ממשטרת ישראל לפתוח לאלתר בחקירה פלילית נגד אהוד ברק".

תגיות:אהוד ברקהסתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה