חדשות בארץ

מפכ"ל המשטרה הודיע שלא ימשיך בתפקידו שנה נוספת

רב ניצב קובי שבתאי לא מסר עדיין את החלטתו לשר לביטחון לאומי, אולם הודיע על כך בעת שנשא דברים בכנס ראשי רשויות. בן גביר: "תודה רבה למפכ"ל על עשרות שנים של שירות"

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, הודיע היום (ראשון) שאין בכוונתו להמשיך בתפקידו מעבר לשלוש השנים שהוקצבו לו במסגרת הכהונה. קצינים במשטרה בהווה ובעבר אמרו לאחר הודעתו של שבתאי, כי הצעד "היה צפוי לאור היחסים המורכבים והמתוחים בינו לבין השר לביטחון לאומי".

המפכ"ל והשר איתמר בן גביר אמורים להיפגש ביום שלישי הקרוב, ואז יודיע המפכ"ל על רצונו לסיים את תפקידו בסוף השנה הנוכחית. באחרונה, למרות שהשר לא התבטא על כך בפומבי, הוא החל לשוחח עם ניצבים בתוך ומחוץ למשטרה, כדי למצוא מחליף למפכ"ל הנוכחי.

בכנס ראשי רשויות אמר שבתאי: "זה לא סוד שאין בכוונתי להמשיך לשנה רביעית בתנאים האלה. בקדנציה שלי כמפכ"ל, במשך שנתיים וחצי, שירתתי תחת שלוש ממשלות ושלושה שרים. בתנאים שעומדים לרשותי כמפכ"ל, השתדלתי לעשות את המיטב ולשמור על מקצועיות וממלכתיות. לא אתן לסיטואציה המורכבת שבה אנו נמצאים להשפיע על ההתנהלות הערכית, המוסרית והמקצועית, לא שלי ולא של אף אחד מהשוטרים שלי".

השר בן גביר הגיב לדברי המפכ"ל: "אני רוצה להגיד תודה רבה למפכ"ל קובי שבתאי על עשרות שנים של שירות למען מדינת ישראל. זה לא סוד שהיו בינינו מחלוקות, מחלוקות מהותיות. אבל המפכ"ל היה לוחם שנים רבות, לוחם טוב, לוחם חזק למען המדינה, מודה לו על שנים של שירות".

בדברים שנשא בכנס התייחס שבתאי לטענות על תחושת חוסר הביטחון שחשים האזרחים באחרונה: "ישראל חווה טלטלות רבות מבית ומחוץ, להן השפעה ישירה על רמת ביטחון האישי של כל אחד ואחת מאזרחיה. הטלטלות מבית משפיעות על כולנו, אזרחי המדינה, ברמה היומיומית. המציאות, הלכה למעשה, היא טרגית לחברה בישראל בכלל, ולחברה הערבית בפרט. גל אירועי הרצח במגזר הערבי, ששיאו באירוע הטרור הפלילי שהתרחש ביפיע, מדירים שינה מעיניי. מעיניי כולנו. ולא ניתן להשלים חלילה עם מציאות שכזו".

עוד אמר המפכ"ל כי "משטרת ישראל קטנה ביחס למשימות העומדות לפתחה, והמצב הולך ומחמיר, המענה במשל"טים חסר, אין די ניידות ואמצעים בתחנות, אין די שוטרים שימלאו את השורות ויתנו מענה לאירועים, חלקם אירועים מסכני חיים. פערים אלו מובילים בהכרח לפגיעה בביטחון האישי של כל אחד ואחת מאיתנו".

תגיות:איתמר בן גבירקובי שבתאימשטרת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה