חדשות בארץ

עקב המתיחות ברוסיה: חיילי צה"ל השוהים בביקור משפחות נקראים לשוב ארצה

חיילים בחופשה, ששוהים ברוסיה, התבקשו להגיע בחזרה לארץ כשמקביל צה"ל אסר על חיילים אחרים לטוס. משרד החוץ ממליץ גם לאזרחים להימנע מנסיעה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

צה"ל הנחה היום (ראשון) את כל המפקדים ליצור קשר עם חיילים ששוהים ברוסיה בביקור משפחות, ולהורות להם לחזור מיידית לישראל. חייל שייתקל בבעיה לצאת מרוסיה יזכה לסיוע מיידי, באמצעות שגרירות ישראל במוסקבה.

ההנחיה ניתנה בעקבות המתיחות השוררת ברוסיה והחשש שהמשבר שפקד אותה בימים האחרונים טרם חלף. על חיילים שתכננו לצאת בימים הקרובים לרוסיה נאסרה הטיסה.

גם משרד החוץ הוציא הנחיות לרגל המתיחות, והמליץ לאזרחים ישראלים לשקול הגעתם לרוסיה בעת הזו. בהודעת משרד החוץ נמסר כי "אזרחים השוהים במדינה לשקול את חיוניות הישארותם ובכל מקרה להימנע מלהתקרב למוקדי מתיחות. מומלץ להתעדכן בהתפתחויות באמצעות אמצעי התקשורת, הרשתות החברתיות של נציגויות ישראל ברוסיה ואתר משרד החוץ הישראלי". לפי הערכת משרד החוץ ונציגויות ישראל ברוסיה, כיום ישנם במדינה בין 60 ל-70 אלף אזרחים ישראלים.

המצב ברוסיה הוביל גם לדחיית ביקורו בישראל של ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב, שאמור היה להגיע מחר.

הגנרל מארק מילי אמור היה להגיע לביקור שתואם עם הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי. מילי אמור היה להיפגש בנוסף עם ראש המוסד דוד ברנע ושר הביטחון יואב גלנט. הביקור נועד להדק את הקשר הביטחוני בין שתי המדינות על רקע ההתפתחויות האזוריות ובדגש מול איראן.

המתיחות ברוסיה החלה כאשר יבגני פריגוז'ין, מפקד "כוח וגנר", החל במסע צבאי לעבר מוסקבה לאחר שזעם על היפגעות לוחמיו באוקראינה מטילים שנורו על ידי צבא רוסיה. בסופו של דבר, במהלך השבת, הוא חזר בו והורה לכוחותיו לסגת חזרה לגבול האוקראיני. הוא עצמו הסכים להוראת הנשיא ולדימיר פוטין לצאת לגלות בבלארוס, בתמורה לאי העמדתו לדין על הצעד שנקט.

תגיות:רוסיהצה"למלחמת רוסיה אוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה