חדשות בארץ

עו"ד ציון אמיר על תיק 4000: "השופטים נחשפו לחומרים ואמרו שלא ניתן להרשיע בשוחד"

עו"ד ציון אמיר, מבכירי הפרקליטים הפליליים בישראל, הודף את הטענות החדשות לפיהן הערות השופטים לפרקליטות "לא רציניות". גם עו"ד ששי גז סבור כי התיק קרס: "תיק מיותר שלא היה צריך להגיש אותו"

עו"ד ציון אמיר (צילום: פלאש 90)עו"ד ציון אמיר (צילום: פלאש 90)
אא

עו"ד ציון אמיר, אחד הפרקליטים הבכירים בישראל העוסקים בתחום הפלילי, התייחס היום (ראשון) לקריסת תיק 4000, בו נאשם ראש הממשלה בעבירת שוחד. בראיון לגלי ישראל אמר אמיר כי אין להתייחס לטענות שהושמעו בימים האחרונים נגד השופטים לפיהן הן "אינן רציניות".

"אי אפשר לברוח מהאמת הפשוטה של הניסיונות לקחת את הדיון למקומות כאילו שוליים, שהערות השופטים זה לא משהו רציני וכו'. מדובר בשופטים פליליים שנחשפו לחומרים, הם אמרו במילים אחרות שלא ניתן להרשיע בשוחד. התחיל קמפיין חדש עכשיו על השופטים לפיו הם 'מאוימים'. ראיתי קמפיין מביך שאומר 'חכו, יש גם עבירת מרמה והפרת אמונים'".

כזכור, בשבוע שעבר השופטים זימנו את נציגי התביעה וההגנה לחדרם, והבהירו לתביעה כי היא תתקשה להוכיח את סעיף השוחד בתיק 4000. למרות זאת, על פי דיווחים שונים בפרקליטות נוטים שלא לסגת מעבירת השוחד.

אמיר נשאל בריאיון על גישת הפרקליטות להתעקש להמשיך במשפט, והאם לשופטים יש מה לעשות במידה והיועמ"שית, גלי בהרב מיארה, "תחליט ללכת עד הסוף". על כך השיב: "השופטים, בלשון המעטה, לא אוהבים את הגישה של היועמ"שית. הם כועסים, כי בסוף הם אלו שצריכים לכתוב פסק דין והם רואים את הראיות. שופט כועס ירצה לעשות משהו".

גם עו"ד ששי גז הביע את דעתו על הקריסה המסתמנת בתיק. בראיון לשרון גל אמר: "אני אמרתי שוב ושוב, תיק 4000 הוא תיק מיותר שלא היה צריך להגיש אותו. בטח לא כתקדים על ראש ממשלה, ואי אפשר לחשוד בי שאני ביביסט. ההתעקשות של היועמ"שית מאוד מיותרת, בשפה המשפטית קוראים לזה 'התיק קרס'. בית משפט מדבר בעדינות, הוא לא יגיד את זה במילים האלה".

ח"כ משה סעדה (הליכוד) התראיין אף הוא בנושא והביע דעתו כאיש הפרקליטות לשעבר: "הייתי 24 שנים בפרקליטות, מעולם לא ראיתי דרמה כזאת בתיק כל כך חשוב של ראש ממשלה. בית המשפט אומר לתביעה: 'כשלתם. אסור היה לכם להגיש כזה כתב אישום'. היועמ"שית, במקום לייצג את מדינת ישראל ולקבל את מה שאומר בית המשפט, דואגת לפרקליטות ולוקחת את כל עם ישראל כשבוי. היא מגנה על אלשיך, שי ניצן ומנדלבליט. גלי בהרב מיארה כושלת ופועלת ממניעים זרים והיא צריכה להתעשת. זה לא רק נתניהו, זו החברה הישראלית כולה ששילמה מחיר כבד על הטירלול הזה".

תגיות:תיק 4000עו"ד ציון אמיר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה