חדשות בארץ

מילצ'ן העיד בתיק 1000: "לא ראיתי בזה עבירה"

איש העסקים ארנון מילצ'ן, שנטען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל ממנו טובות הנאה, העיד בבריטניה לעיני שרה נתניהו: "ראיתי אותו בתור חבר קרוב, ולי היה חשוב להיות בקשר עם ראשי ממשלה במסגרת מאמציי להשיג שלום עם הפלסטינים"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 17:30)

ארנון מילצ'ן, איש העסקים הנטען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל ממנו טובות הנאה, החל היום (ראשון) את עדותו בבית המשפט בעיר ברייטון שבבריטניה. העדות ניתנת בחו"ל לבקשתו, לאחר שסירב להגיע לארץ, ולעיניה של שרה נתניהו. ראש הממשלה צפה בעדות בווידאו בבית המשפט בירושלים, יחד עם השופטים הדנים בתיק.

עדותו של מילצ'ן ניתנת במסגרת תיק 1000, המכונה תיק המתנות, בו מייחסת התביעה לנתניהו עבירות של מרמה והפרת אמונים. הוא עד מרכזי בתיק ולפי האישום העניק לנתניהו טובות הנאה, יחד עם בעל הון נוסף, ג'יימס פאקר, בשווי כולל של מאות אלפי שקלים.

העד נשאל על טיב היחסים עם ראש הממשלה וכיצד נקבע ההסדר בינו לבין בני הזוג נתניהו לגבי אספקת שמפניות וסיגרים. לדבריו, ההסדר היה כזה שלפעמים זו הייתה יוזמה שלו, ולפעמים בקשות. עוד הוסיף, כי למתנות היו גם שמות קוד.

על טיב היחסים עם ראש הממשלה ורעייתו, אמר איש העסקים: "היחסים איתם היו כל כך נוחים שלא הייתה הרגשה של עבירה, לפחות מבחינתי. ביבי בדק והוא אמר לי ש'מותר לתת לחברים מתנות - חוץ מבית'. עם הזמן, הכמויות הלכו וגדלו, לבקשת המקבלים".

מילצ'ן ציין כי נתניהו "היה נגיש מאוד, אם הייתי מרים טלפון לבית הוא היה עונה. אם ללשכה, הייתי מבקש להכניס פתק דחוף. ראיתי אותו בתור חבר קרוב, ולי היה חשוב להיות בקשר עם ראשי ממשלה במסגרת מאמציי להשיג שלום עם הפלסטינים. בלאו הכי הייתי קרוב לראשי ממשלה בעבר, כמו שמעון פרס ואריאל שרון, במסגרת מאמציי מאחורי הקלעים להשיג שלום עם הפלסטינים. לא אפרט מעבר לכך".

בהמשך סיפר מילצ'ן על העוזרת האישית שלו, הדס קליין. "היא הייתה העוזרת האישית בחברה שלי 'האחים מילצ'ן'. כשהחברה נמכרה היא נשארה בתור עוזרת אישית בארץ, עד היום. תפקידה לספר לי מה קורה. הדס אחראית ליידע אותי מה קורה בארץ, להיות אחראית. אני סומך עליה".

עו"ד בן ארי שאלה אותו אם הייתה לו פעם מחשבה לסיים את העסקתה, והוא השיב: "נתניהו חשב שהיא יודעת יותר מדי דברים שלא קשורים לעזרה שלי, אלא גם דברים אחרים. הוא אמר שאולי לא כדאי לי להמשיך בהעסקתה".

עדותו של איש העסקים בפני התביעה תימשך ככל הנראה יומיים ולאחר מכן ייחקר חקירה נגדית בידי עו"ד עמית חדד, שמייצג את נתניהו.

תגיות:תיק 1000בנימין נתניהוארנון מילצ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה