חדשות בארץ

נתניהו נגד בן גביר: "אמירות שפוגעות בהתיישבות ובאינטרסים החיוניים של מדינת ישראל"

ראש הממשלה מתח ביקורת על השר לביטחון לאומי, שקרא למתיישבים ביהודה ושומרון 'לרוץ' לגבעות: "האמירות שקוראות לתפוס שטחים באופן בלתי חוקי והפעולות של תפיסת שטחים באופן בלתי חוקי מערערות את הסדר, והן חייבות להיפסק מיד"

נתניהו ובן גביר, ארכיון (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו ובן גביר, ארכיון (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתח הבוקר (ראשון) ביקורת על השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שקרא למתיישבים ביהודה ושומרון 'לרוץ' אל הגבעות ולהקים מאחזים.

"אני אומר כל הזמן במשך שנים שהתגובה ההולמת לטרור היא להילחם במחבלים ובמקביל להעמיק את שורשינו בארצנו, ואכן אנחנו מחסלים מחבלים במספר שיא וגם בונים בארצנו בהיקף רחב, לפי תכניות בנייה מאושרות – אני מדגיש, מאושרות", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. "אמירות שקוראות לתפוס שטחים באופן בלתי חוקי והפעולות של תפיסת שטחים באופן בלתי חוקי אינן מקובלות עליי. הן מערערות את החוק והסדר ביהודה ושומרון, והן חייבות להיפסק מיד. לא רק שלא נגבה פעולות כאלה, הממשלה שלנו תפעל נגדן בתקיפות".

נתניהו הוסיף והדגיש: "האמירות והפעולות הללו אינן מחזקות את מפעל ההתיישבות, אלא להיפך – הן פוגעות בו. אני אומר זאת כמי שהכפיל את ההתיישבות ביהודה ושומרון, למרות לחצים בינלאומיים אדירים שלא היו כמותם לעשות נסיגות שלא עשיתי ולא אעשה. האמירות הללו פוגעות באינטרסים החיוניים של מדינת ישראל, והן חייבות להיפסק מיד".

בן גביר הגיב בטוויטר על דבריו של נתניהו: "מעריך ואוהב את ראש הממשלה, אבל בעיית המשילות שלנו לא מתחילה במתיישבים ביהודה ושומרון, אלא בסלחנות למתפרעים ברמת הגולן והיעדר אכיפה ברהט. אני נגד אכיפה סלקטיבית. ממשלת ימין חייבת לממש את חזונה – התיישבות בשטחי יהודה ושומרון לצד אפס סובלנות כלפי מי שמאיים שאם לא נעתר לבקשותיו תהיה מלחמה. אסור לישראל להתקפל".

השר לביטחון לאומי הגיע ביום שישי האחרון ליישוב אביתר, ואמר לתושבים הממתינים להסדרת המקום: "עמדתי ידועה. אני נותן לכם גיבוי מלא ומוחלט, אבל אני רוצה הרבה יותר מהיישוב כאן. צריך שיהיה כאן יישוב מלא, לא רק כאן, אלא בכל הגבעות מסביבנו. צריך ליישב את ארץ ישראל, ובמקביל ליישוב הארץ צריך לצאת למבצע צבאי, להוריד בניינים, לחסל מחבלים, לא אחד או שניים אלא עשרות ומאות ואם צריך גם אלפים".

"בסופו של דבר רק ככה אנחנו ניאחז כאן, נחזק את השליטה ונחזיר את הביטחון לתושבים, ומעל הכל נמלא את השליחות הגדולה שלנו. ארץ ישראל לעם ישראל. אנחנו מגבים אתכם – רוצו לגבעות, תתיישבו. אנחנו אוהבים אתכם".

תגיות:יהודה ושומרוןאיתמר בן גבירבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה