ונשמרתם

לקראת סכנות הקיץ: 33% מבני הנוער רוכבים על אופניים ללא קסדה ורוחצים בים ללא מציל

מחקר שנערך על 500 משתתפים מצביע על התנהגויות סיכוניות של בני נוער, ועומד על הקשר בין ההתנהגויות ליחסים של הנערים עם הוריהם

  • ו' תמוז התשפ"ג
(צילום: נתי שוחט / פלאש 90)(צילום: נתי שוחט / פלאש 90)
אא

מחקר חדש של ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים חושף התנהגויות סיכוניות של בני הנוער, ועומד על הקשר בין התנהגויות מסוכנות של הנערים ליחסים שלהם עם הוריהם.

הסקר נערך על 500 בני נוער, ובמהלכו נשאלו המשתתפים על הרגלי הרכיבה, השחייה והנהיגה שלהם, וכן אודות הקשר שלהם עם הוריהם.42% ממשתתפי הסקר העידו כי חבריהם מרבים לרכוב על אופניים, קורקינטים או סקייטבורד ללא קסדה. 8% העידו שחבריהם נוהגים לשחות תחת השפעת אלכוהול. 86% ציינו ששחייה או נהיגה תחת השפעת אלכוהול נתפסות אצלם כמסוכנות ביותר, ורק 50% ציינו רכיבה על אופניים או קורקינט חשמליים.

מהמחקר עולה כי 1 מכל 3 בני נוער רוכב על אופניים וקורקינט ללא קסדה, או רוחץ בחופים ללא שירותי הצלה. כמו כן, בין שליש לרבע מתוכם עושים זאת בידיעת ההורים ובהסכמתם, שאינם פועלים כלל כדי לעצור אותם.

עוד עולה מהמחקר כי ככל שבני הנוער משתפים יותר את ההורים בחייהם, כך הם פחות נוטים להתנהגות סיכונית, כמו נסיעה ללא חגורת בטיחות, רחצה בחופים ללא שירותי הצלה ורכיבה ללא קסדה.

לאחר פילוח הנתונים והתוצאות ציינו החוקרים שהמסקנה שעולה מהמחקר היא שתקשורת טובה, הצבת חוקים ברורים והגיוניים, ערנות, מעורבות ודוגמה אישית, כגון נהיגה זהירה ואחראית, יכולים לשמור באופן ישיר על בטיחותם של בני הנוער.

ד"ר אביעד אגם, מנהל מחלקת המחקר בארגון בטרם, הוסיף: "ההמלצה היא לנהל עם המתבגרים שיחה בגובה העיניים על הסיכונים האפשריים, גם כשהנושא שנוי במחלוקת. רצוי לעשות זאת בלי שיפוטיות ולהבהיר להם שאנחנו שם בשבילם במקרה הצורך. כדאי גם לקבוע מראש גבולות וחוקים שיעזרו לצמצם את הסיכונים שהם לוקחים במודע ושלא במודע".

תגיות:אופנייםקסדהושמרתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה