חדשות בארץ

צו הרחקה מירושלים הוצא לסגן מנהל הווקף: "מסכן את ביטחון המדינה"

צו ההרחקה המנהלי הוצא נגד השייח' נג'אח בכיראת, סגן מנהל הווקף הירדני, החשוד בהסתה. בתקשורת הערבית דווח כי בכיראת אינו מתכוון לכבד את הצו

פלסטינים בהר הבית (צילום: ג'מאל עוואד / פלאש 90)פלסטינים בהר הבית (צילום: ג'מאל עוואד / פלאש 90)
אא

צו הרחקה מנהלי מהעיר ירושלים הוצא היום (חמישי) לשייח' נג'אח בכיראת, סגן מנהל הווקף הירדני בהר הבית, הנחשד בהסתה נגד ישראל ובפעילות בחמאס.

הצו, שהוכן בפיקוד העורף ועליו חתום אלוף פיקוד מרכז, בעקבות המלצת הפרקליטות הצבאית, יהיה בתוקף לחצי שנה.

בתחילת החודש זומן בכיראת לשימוע בפרקליטות הצבאית. במכתב שנשלח אליו נכתב כי ההתרעה לפני הוצאת צו ההרחקה הינה "על רקע מידע רגיש שהוצג על ידי גורמי הביטחון, המצביע על כך שיש בפעילותך כדי לסכן את ביטחון המדינה והציבור. הינך פעיל חמאס בכיר המעורב בפעילות ביטחונית ונשקפת סכנה מנוכחותך בירושלים".

לאחר קבלת ההודעה על הצו, התראיין בכיראת לכלי תקשורת ערביים והודיע כי הוא מתכוון להפר את הצו ולהישאר בירושלים.

בכיראת' נחקר ונאסר מספר רב של פעמים בעבר. בתפקידו הוא  אחראי על תפעול שוטף של חלקים בארגון הווקף, ועל הזרועות הלימודיות של הארגון בקרב צעירים במזרח ירושלים.

על פי גורם ביטחוני ישנו חשד כי השייח' ופעילותו הם שהניעו צעירים פלסטינים, כמו גם תושבי מזרח ירושלים, להשתתף בהתפרעויות האחרונות בהר הבית ולהניף דגלי חמאס.

רן ישי, לשעבר מנכ"ל משרד ירושלים, שגריר ובכיר במשרד החוץ, וכיום ראש JCAP - מרכז ירושלים למדיניות יישומית, מסר לאתר וואלה: "כבר שנים שאנחנו עוקבים אחר בכיראת, שפעילותו היא עדות לכך שחמאס פועל בירושלים באופן גלוי. בעבר נעשה ניסיון לגשר בין הווקף לעירית ירושלים כדי להוביל להבנות ושקט ביטחוני, אך מי שסיכל זאת היה בכיראת, בכך שפרץ באותם ימים את רחבת באב אל רחמא, שער הרחמים".

תגיות:ירושליםצו הרחקההסתההווקף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה