חדשות בארץ

בן 50 אובחן כחולה באבעבועות הקוף. משרד החוץ באזהרה לטסים לחו"ל

גבר בן 50 נדבק באבעבועות הקוף למרות שחוסן בעבר. משרד הבריאות שוב וממליץ להתחסן נגד הנגיף

  • ג' תמוז התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרד הבריאות עדכן היום (חמישי) כי גבר בשנות ה-50 לחייו אובחן כחולה באבעבועות הקוף, מצבו טוב, ומהחקירה האפידמיולוגית עולה כי אין אנשים נוספים שנחשפו לנגיף.

במשרד הבריאות הבהירו כי על אף שהגבר חוסן בעבר כנגד אבעבועות הקוף, מומלץ לאנשים בסיכון גבוה להתחסן נגד הנגיף: החיסון יעיל מאוד, ובעיקר אם משלימים שתי מנות חיסון. עוד ציינו במשרד כי לעיתים גם אנשים מחוסנים עלולים להידבק במידה והעומס הנגיפי של מי שבאים איתו במגע הוא גבוה. למרות זאת, סימני המחלה אצל אנשים שחוסנו הם קלים יותר. לכן, חשוב להתחסן, ובעיקר לקראת חודשי הקיץ ועונת הנסיעות לחו"ל.

משרד הבריאות חזר וקרא לחוזרים מחו"ל שפיתחו חום ופריחה שלפוחיתית לפנות לרופא/ה המטפל/ת. אמנם כרגע אין תרופה למגפת אבעבועות הקוף, אולם החיסון כנגד אבעבועות השחורות יעיל גם כנגד מגפת אבעבועות הקוף.

מקרה זה של אבעבועות הקוף מגיע לאחר מספר חודשים שבהם לא אובחן מקרה של אבעבועות הקוף בישראל. לפני מספר חודשים היו עשרות מקרים של מחלה זו, שהתגלו במערב וגם בישראל. בעוד שעד לאחרונה מגפת אבעבועות הקוף התגלתה ביבשת אפריקה בלבד, מקרים חדשים של המגפה התגלו במדינות מערביות. כך התגלו בארה"ב, בספרד, בפורטוגל ובאנגליה מקרים של המגפה האפריקאית.

אמנם לא מדובר במגפה מדבקת במיוחד, ומקדם ההדבקה שלה אף נמוך בהרבה ממגפת הקורונה. המחלה גורמת לרוב לפצעים קלים ולתחושה של חוסר נעימות בלבד, אך היא פוגעת בילדים ובאנשים עם מערכת חיסונית לקויה, ובאפריקה היא גרמה לתמותה של 10% מהנדבקים.

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה