חדשות בעולם

מכת צרצרים השתלטה על העיירה השקטה: "כמו מגיפה תנ"כית"

תושבי מדינת נבדה מתמודדים עם גל חרקים שמשתלט על העיירה אלקו - הם הורסים את החקלאות וגורמים לתאונות בכבישים: "פשוט מגעילים - כמו עכבישים גדולים שמטילים צואה בכל מקום"

  • ג' תמוז התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בכמה הזדמנויות בעבר שמענו על מכת ארבה סמוך למצרים. זה קרה סמוך לחג הפסח, באקט שהזכיר לנו את המכה השמינית. כעת, פלישה המונית של צרצרים קניבליים למדינת נבדה בארצות הברית מאיימת על התושבים של העיירה אלקו, בת 20 אלף התושבים.

עשרות אלפי ביצים של צרצרים קניבליים היו קבורות באדמה והחלו לבקוע בשבועות האחרונים.
התושבים מנסים להילחם בתופעה בכל דרך - הם משתמשים במטאטאים, שואבים ומפוחים ואפילו במכונות שטיפה בלחץ, אבל הצרצרים בורחים וחוזרים. המדינה אפילו תלתה שלטים על הכבישים, המזהירים נהגים מפני החלקה. איך זה קורה? הצרצרים נדרסים מתחת למכוניות ויוצרים מעין כתם נוזלי על הכביש. תושב המקום סיפר כי "נסעתי מהר מדי - ומצאתי את עצמי בתעלה מלאה במים. זה היה מפחיד".

אורכו של צרצר כזה הוא עד 8 ס"מ. הוא אוכל עשבים ופרחים ואפילו חרקים וגורם נזק לחקלאות המקומית. תושבת האזור סיפרה: "הם פשוט מגעילים. נראים כמו עכבישים גדולים ומטילים את הצואה שלהם בכל מקום". בנוסף, החרקים משאירים אחריהם ריח נורא, שאפשר להשוות לבשר חרוך. הם נצמדים לסוליות נעלים וה"גופות" שלהם מוטלות בכל מקום. "זה כמעט כמו מגיפה תנ"כית", אמרה דנה דולן, שגדלה ביישוב, בראיון לסוכנות הידיעות איי.פי.

תופעת התפרצות של הצרצרים התרחשה בעבר גם במונטנה, איידהו, יוטה ואורגון. הם נהגו להרוס את היבולים החקלאיים. ביוטה זה הפסיק כאשר שחפים, הציפור הרשמית של המדינה, אכלו אותם.
האנטומולוג הוותיק של המדינה, ג'ף נייט, נזכר ב-4 פלישות שקרו בעבר. "הפלישה בתחילת שנות ה-2000 הייתה מרשימה ביותר בעיניי, בהסתכלות על ההיקף הכללי שלה", הוא משחזר. לטענתו, האירוע הנוכחי יימשך עד סוף אוגוסט. עד אז, התושבים יצטרכו להתמודד עם התופעה הקשה הזאת.

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה