חדשות בארץ

בכפוף לשימוע: שלושה מיועציו של נתניהו יעמדו לדין על הטרדת עד מדינה

יונתן אוריך, עופר גולן וישראל איינהורן נחקרו בחשד להטרדת עד המדינה שלמה פילבר. העיתונאי דרור בן ימיני הגיב: "לחצים אדירים הופעלו, בכיוון ההפוך, על ידי עיתונאים מהמחנה הנגדי. גם הם יועמדו לדין?"

יונתן אוריך (צילום: Avshalom Sassoni / Flash90)יונתן אוריך (צילום: Avshalom Sassoni / Flash90)
אא

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הודיעה היום (רביעי) לפרקליטיהם של יונתן אוריך, עופר גולן וישראל איינהורן, שלושה מיועציו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי נשקלת העמדתם לדין פלילי, בכפוף לשימוע.

השלושה נחקרו בעבר במשטרה בגין חשד לעבירה של הטרדת עד בנסיבות מחמירות, וזאת בשל הטרדתו לכאורה של עד המדינה בתיק 4000, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה (מומו) פילבר.

ההחלטה על קיום השימוע התקבלה על דעתו של פרקליט המדינה עמית איסמן. בימין תוהים אם הופעל לחץ להגיש נגדם כתבי אישום, ולהתעלם מאיומים שקיבל פילבר מאנשי שמאל.

בפרקליטות נימקו את ההחלטה לזמן את שלושת היועצים לשימוע בכך שעל פי החשד, באוגוסט 2019, במסגרת תפקידיהם במטה הבחירות של מפלגת הליכוד, תיכננו אוריך, גולן ואיינהורן, להטריד לכאורה את פילבר. השלושה פעלו לשלוח ניידת עם רמקול חיצוני מול ביתו, בו הושמעה ההקלטה הבאה: "מומו, תהיה גבר צא תגיד את האמת, מומו פילבר מה הם עשו לך ששיקרת נגד ראש הממשלה? מה הבטיחו לך, מומו? השמאל משתמש בך כדי להפיל את הליכוד. מומו, תשמע בעצמך מה אתה אמרת לפני שהמשטרה לחצה עליך".

בהמשך לכך, סרטון של האירוע הופץ ברשתות החברתיות.

לאחר שנפתחה חקירה משטרתית, שלושת היועצים טענו שבקשת המשטרה להוציא צו, שיאפשר לבצע חיפוש במכשירי הסלולר שלהם, הוא אקט לא חוקי, והם עתרו לבית המשפט.

מחודש אוקטובר 2019 ועד לינואר 2022 התקיימו הליכים משפטיים בבתי המשפט השונים, בשני סבבים, עד לקיומו של דיון נוסף בבית המשפט העליון בהרכב מורחב. ההליכים התמקדו בטענות לאי-חוקיות החיפושים בטלפונים הניידים של היועצים, וכן בשאלת השלכותיה של אי-חוקיות זו בכל הנוגע לבקשות המשטרה להוציא צווי חדירה מאוחרים לטלפונים הניידים של החשודים.

בסופו של דבר, בית המשפט העליון התיר את ביצוע החיפושים בטלפונים הניידים. לאחר ההחלטה, נערכה השלמת חקירה ביחידה המשטרתית להב 433, במסגרתה נערכו החיפושים בטלפונים ונגבו ההודעות מהמעורבים הרלוונטיים. עם גמר השלמת החקירה, הועבר תיק החקירה לידי הפרקליטות באוגוסט 2022.

בפרקליטות ציינו כי "התקיימו בפרקליטות, בדרגים שונים, דיונים והתייעצויות בנוגע לסוגיות שונות העולות מהתיק, בסופם הוחלט, כאמור, לשקול את העמדתם של החשודים לדין פלילי, בכפוף לשימוע".

העיתונאי בן דרור ימיני מתח ביקורת על החלטת הפרקליטות להעמיד לדין את יועצי נתניהו וטען כי היא בלתי סבירה בעליל: "הרי לחצים אדירים הופעלו, בכיוון ההפוך, על ידי עיתונאים מהמחנה הנגדי. גם הם יועמדו לדין?".

גוטליב הגיבה בצורה תקיפה יותר: "כל הכבוד ליועצת המשפטית לממשלה, מיארה. עושה בדיוק מה שמצופה ממנה. את יועצי נתניהו הזמינה לשימוע בגין הטרדת העד פילבר שכלל לא התלונן, ואת גליקמן שלדברי פילבר איים עליו, אפילו לא טרחה לחקור. כל הכבוד לממשלת ימין על הותרת מיארה, מינויו הפוליטי של סער, בתפקידה".

כזכור, פילבר טען במהלך עדותו בבית המשפט כי עיתונאי חדשות 13, אביעד גליקמן, כתב באחד הטורים שפרסם שעל פילבר "לחשוב טוב טוב איזו גרסה הוא מוסר אם הוא לא רוצה כתב אישום". לטענת פילבר, זה איום מרומז ויש עליו הרבה איומים ברשתות החברתיות.

גליקמן הגיב על כך וצייץ בטוויטר כי "כמאמרו של מנחם בגין: 'לפעמים גם המובן מאליו ראוי שייאמר'. ‏עד מדינה שחוזר בו מעדותו במשטרה מפר את ההסכם, עשוי לעמוד לדין על העבירות שבהן הודה ואשר נאספו ראיות לגביהן. הדבר נכון גם לגבי מר פילבר, זה לא איום אלא החוק. אפשר להתקדם לספין הבא".

תגיות:עד מדינהשלמה פילברבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה