חדשות בארץ

נחמן שמואל מורדוף הי"ד בן ה-16 מובא למנוחות בשילה: "ילד מתוק. אנחנו לא שואלים שאלות"

נחמן, שנרצח בפיגוע המחריד ליד עלי, מובא למנוחות: "תודה השם. קשה לנו, כואב לנו, אבל אנחנו לא שואלים שאלות"

  • ב' תמוז התשפ"ג
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מאות בני אדם משתתפים בשעה זו (רביעי) בהלווייתו של נחמן שמואל מורדוף הי"ד בן ה-16, תושב אחיה בבנימין, שנרצח אתמול בפיגוע ירי ליד היישוב עלי. הוא הותיר אחריו הורים ושבעה אחים ואחיות. ההלוויה נערכת בבית העלמין ביישוב שילה. במקביל, מאות מלווים את עופר פיירמן הי"ד בן ה-64 למנוחות בבית העלמין בעלי. עופר הותיר אחריו אישה ושני ילדים.

חיים מורדוף, אביו של נחמן, ספד לו: "נחמן, נחמן האהוב שלנו, אנחנו אוהבים אותך, לא נפסיק לאהוב אותך, אנחנו אומרים תודה רבה, אני ואמא, וכל הילדים, כולם. תודה רבה השם שזכינו, זכינו להיות איתך כמעט 16 שנה, ואנחנו אומרים תודה רבה להשם על כל יום. אבל צריך להודות להשם גם על הרע. תודה השם. קשה לנו, כואב לנו, אבל אנחנו לא שואלים שאלות. תמיד רצינו בשבילך הכי טוב, שיהיה לך הכי טוב".

הרב שמואל טל, ידיד המשפחה, ספד: "ילד אמיתי ומתוק נהרג, אנחנו לא רואים את הסוף. איזה חיוך. איזה ילד אמיתי. אמיתי. אמיתי. רוצה רק את הקדוש ברוך הוא. ריבונו של עולם, אנחנו סומכים עליך, אבל רוצים להבין מהמקום שלנו. עוד אחד נהרג ועוד אחד נהרג. תבקש מהקדוש ברוך הוא שייתן כוחות לאבא ואמא היקרים שלך. תחזק אותנו, תחבק אותנו".

פנחס ברדה, סבו של נחמן, אמר כי "נחמן יקר, אהוב ליבנו, אוהבים אותך כל כך. כל פעם שהיית מספר לנו מה אתה עושה, לומד, לומד תורה. שמחנו, היית רועה צאן. אף פעם לא פגעת, אף פעם. היית ישר ואמיתי. אני מבקש סליחה אם פגעתי בך, על כל מה שאני לא יודע, אולי היה משהו. אני מבקש סליחה, אני וסבתא מבקשים סליחה. השם נתן והשם לקח. יהי זכרך ברוך".

אורה מורדוף, אמו של נחמן שמואל, אמרה לכאן רשת ב: "הלב נשבר לרסיסים, מצד שני יש אמונה בה' שמנהל את העולם. מודים לה' שנתן לנו מתנה כל כך גדולה, נתן לנו את נחמן. הוא עוד לא היה בן 16, ילד עם הרבה כוחות ושמחה, ילד שאהב את הארץ ועם ישראל. רצה לעשות רק טוב. לפני הכל בשביל כולם ולא בשביל עצמו. הלב שלי שבור".

אמו של נחמן שמואל סופדת - "מודים לה' שנתן לנו נשמה כל כך יקרה":

במקביל, מאות בני אדם ליוו למנוחות את עופר פיירמן הי"ד בבית העלמין בעלי. הוא הותיר אחריו את אשתו ציונה ואת שני ילדיו מתנאל ויפעת. 

מתי פיירמן, אחיו של עופר, ספד לו באמרו: "לא נתפס להיות במעמד הזה. קשה להספיד אותך עופר. מה רצית בסך הכל? לתדלק את הרכב. עופר היה איש אנושי כל כך, רגיש ואוהב אדם ותמיד אוהב לעזור".

מתנאל, בנו של עופר, ספד: "יש לי רק אבא אחד. עשיתי הכל כדי שהוא יהיה גאה בי. הוא ליווה אותי בדברים הפשוטים". 

נריה מאושר, שכנו של עופר, ספד לו: "עופר היה מקדם שלום. הוא לא פחד לתבוע יותר ולהגיד יותר מה אפשר לשפר. הוא לא עשה חשבון מה יגידו, הוא היה חי וכל חייו היו מלאי חיות. עופר היה אלוף של חסדים קטנים ושקטים - לנו היה חסר חלק, במשך חצי שנה היה עופר קונה לנו כמה חלקים שהחליף כמה פעמים. עופר - אנחנו יודעים שהנשמה שלך נמצאת למעלה, אתה חווה אושר ניצחי. בדבר אחד אני בטוח - שגם כשתעלה למעלה לא תבקש מנוחה. אני מבקש ממך, כשאתה מגיע להיכלות העלוניום תדפוק על השולחן ותגיד לריבונו של עולם: 'תסתכל יש כאן יותר מידי יתומים ויותר מידי אלמנות'".

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה