חדשות בארץ

המחבלים ישבו בכלא הישראלי, השתחררו – ורצחו 4 יהודים

שני המחבלים שרצחו 4 יהודים בפיגוע ירי בתחנת הדלק ליד עלי, כבר ישבו לפני 3 שנים בכלא הישראלי. הם סיימו לרצות את תקופת מאסרם, השתחררו, ויצאו לרצוח

  • ב' תמוז התשפ"ג
זירת הפיגוע ליד עלי (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)זירת הפיגוע ליד עלי (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
אא

שני המחבלים שרצחו אתמול (שלישי) 4 יהודים בתחנת הדלק ליד עלי שבבנימין כבר ישבו לפני כ-3 שנים באגף חמאס בכלא מגידו, אולם ריצו עונשים קלים ביותר. אחד מהם, מוהנד שחאדה (25) נידון למאסר של חודשיים בלבד בגין יידוי אבנים, והשני, חאלד סבאח (24),נידון לארבעה חודשי מאסר בגין השתתפות בהפרות סדר וייצור מטעני חבלה.

הבוקר הפיצו ברשתות הפלסטיניות תמונות של שני המחבלים לפני הפיגוע, עם סרטי חמאס לראשיהם ורובה בידיהם. ייתכן שמדובר בתיעוד האחרון של השניים, עם הנשק ששימש אותם.

דובר ארגון הטרור חמאס חאזם קאסם אמר: "התגובה לא איחרה להגיע על פשעי הכיבוש במחנה הפליטים בג'נין ועל ההסתערות על מסגד אל אקצא. מורדי הגדה מכים בכל מקום והיכן שישראל לא מצפה".

דובר ארגון הטרור הג'האד היאסלאמי טארק סלמי אמר: "אנו מברכים על הפיגוע בציר שבין רמאללה לשכם ומחשיבים זאת תגובה טבעית על פשעי הכיבוש המסלימים כנגד העם הפלסטיני. פיגוע גבורה זה הוא במסגרת מימוש הזכות הלגיטימית להגנה עצמית. הפיגוע מדגיש את יכולתה של ההתנגדות לפעול בכל הנסיבות ולהנחית מהלומות על ישראל. האיומים אינם מפחידים את העם הפלסטיני וההתנגדות מוכנה להתמודד עם כל הסלמה".

הבוקר החלו כוחות הביטחון למפות את בתיהם של שני המחבלים לקראת הריסתם. הכוחות פעלו הלילה בכפר עוריף שמדרום לשכם לסיכול טרור, תחקור חשודים וסריקות במבנים והחרימו מחרטה לייצור כלי נשק. בפעילות נעצרו 3 מבוקשים שהועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון. אחד העצורים הוא איהאב שחאדה, אחיו של אחד המחבלים.

ארבעת הנרצחים בפיגוע הירי הקשה הם: אלישע אנטמן, בן 18 מעלי; הראל מסעוד, בן 21 מיד בנימין; עופר פיירמן, בן 63 מעלי ונחמן שמואל מורדוף, בן 17 מאחיה. אנטמן הובא למנוחות בבית העלמין בעלי ומסעוד בבית העלמין במושב יסודות. פיירמן יובא למנוחות היום בצהריים בבית העלמין בעלי. טרם נמסר מועד הלוויתו של מורדוף.

אורה מורדוף סיפרה על בנה נחמן הי"ד, שנרצח בפיגוע הירי בסמוך ליישוב עלי: "מודים להשם שנתן לנו מתנה כל כך גדולה, את נחמן":

(קרדיט: כאן - תאגיד השידור הישראלי)

תגיות:פיגוע ירימחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה