חדשות בארץ

אחרי ספירת רוב הקולות: עמית בכר צפוי להתמנות לראש לשכת עורכי הדין

המועמד שמזוהה עם המחאה נגד הרפורמה המשפטית מוביל על אפי נוה: "אפשר לומר ברכות לעשרות אלפי עורכי הדין שעמדו בתור להצבעה, זה היה מחזה בלתי נתפס"

  • ב' תמוז התשפ"ג
בכר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)בכר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

אחרי ספירת מרבית הקולות, מסתמן כי עו"ד עמית בכר יהיה ראש לשכת עורכי הדין. בכר התמודד מול אפי נוה, אחרי יום בחירות סוער שכלל תורי ענק במוקדי ההצבעה וחילופי האשמות בין המטות לגבי ההתנהלות במהלך יום הבחירות. בכר, שמזוהה עם המחאה נגד הרפורמה המשפטית, מוביל אחרי ספירת רוב הקולות על נוה.

על פי הנתונים, במחוז הדרום, שמזוהה עם נוה, ניצח בכר בפער קטן של כ-20 קולות. במחוז הצפון הוא ניצח בפער גדול. במחוז ירושלים, שנחשב למזוהה עם נוה, בכר מוביל כרגע בספירת הקולות. במחוז תל אביב, הגדול ביותר בלשכה, טרם סיימו לספור את 15 אלף הקולות - מספר שיא בהצבעה. חשוב להדגיש כי לבכר יש כוח עצום בתל אביב: הוא מכהן בשני תפקידים - ממלא מקום יו"ר הלשכה ויו"ר מחוז תל אביב. למעשה, מדובר באזור בו הוא אמור לנצח.

התוצאות הסופיות יתפרסמו מאוחר יותר היום. בריאיון ל-103FM אמר בכר כי "בחירות מסכמים רק כשסופרים את התוצאה. אפשר לומר ברכות לעשרות אלפי עורכי הדין שעמדו בתור להצבעה, זה היה מחזה בלתי נתפס, מרומם את הלב. רציתי להגיד תודה לאלפי עורכי הדין שהסבו גאווה ללשכה, ולאלפי מתנדבים שחרדים לדמוקרטיה ובאו לעזור. זה חג לדמוקרטיה, פשוט כך".

בכר הודה כי הוא מתנגד לרפורמה המשפטית, והוסיף: "עצמאות בחירת השופטים חייבת להישמר. אם יהיה ניסיון לחזור ולחוקק באופן חד-צדדי, נפעל נגד זה משפטית וגם הציבור יפעל נגד זה. זה לא נגד שר משפטים וזה לא נגד הממשלה, זה לא עניין פוליטי. כולם יצטרכו להיות ממלכתיים ולעבוד יחד".

תגיות:לשכת עורכי הדיןאפי נוהעמית בכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה