חדשות בארץ

הראל ואלישע הי"ד הובאו למנוחות: "יום פטירתו של יוסף הצדיק. ישראל נקנית בייסורים"

אמו של הראל מסעוד ספדה לו: "בשבת האחרונה זכינו להיפגש, לא הייתי מאמינה שזו תהיה הפגישה האחרונה שלנו". חברו של אלישע אנטמן: "לפני הרצח שוחחנו, אולי שעה, דיברנו על החיים. לא חשבתי שאכתוב את המילים האלו"

  • ב' תמוז התשפ"ג
 (צילום: דוברות מועצה אזורית בנימין) (צילום: דוברות מועצה אזורית בנימין)
אא

הראל מסעוד ואלישע אנטמן הי"ד, שנרצחו בפיגוע סמוך ליישוב עלי, הובאו אמש (שלישי) למנוחות. בלוויה השתתפו אלפי אנשים. שני הנרצחים הנוספים בפיגוע, נחמן שמואל מורדוף ועופר פיירמן הי"ד, יובאו למנוחות היום. מבית החולים בילינסון נמסר הבוקר כי מצב שני הפצועים האחרים יציב. "הניתוחים עברו בהצלחה וכעת הם בהתאוששות", נמסר.

גיל, אבא של הראל, נפרד ממנו בכאב: "הראלוש היקר שלי, אני לא מאמין שאני מספיד אותך. אבא לא מספיד בן. אבל אתה כבר לא הראל, אתה הראל הצדיק. היום יום פטירתו של יוסף הצדיק. אני רוצה להגיד תודה לקב"ה שנתן 21 שנה ליהנות ממך, עם כל הקשיים בדרך. ידעת מה אתה רוצה לעשות ואיך אתה רוצה לחיות. לא עניין אותך מה הסביבה אומרת. ארץ ישראל נקנית בייסורים".

עוד הוסיף: "אנחנו נמצאים במצב של מלחמה. זה מגיע לכל מקום בארץ. יש כאן עם שרוצה להשמיד אותנו. אתה בנית בניין בארץ ישראל, כמה אהבת את ארץ ישראל, כל כולך היית נטוע בארץ ישראל. כל מה שעשית זה בשביל ארץ ישראל. הראל שלי, אני רואה פה הרבה מאוד חברים שלך שהגיעו, אם היית רואה את זה היית מתבייש. אני רואה את החברים שלך ונזכר בך, רואה את האהבה שלהם לארץ ישראל. אנחנו נמצאים בחלום רע. אני רוצה להגיד תודה לכל מי שטרח והגיע".

יעל, אמו של הראל, ספדה לו: "הראלוש יפה התואר שלנו, אני לא מעכלת שאתה לא כאן איתנו. איך אפשר לדבר עליך בלשון עבר? רק השתחררת מהצבא, וסוף סוף התחלת להגשים את מה שחלמת. בשבת האחרונה זכינו להיפגש, לא הייתי מאמינה שזו תהיה הפגישה האחרונה שלנו".

הרב אליקים צדוק ספד: "הראל הקדוש, לא רק בגלל הדרך שבה הוא הומת בידי מרצחים בני עוולה אלא בגלל הדרך שהראל בחר לחיות בה. על כתפיו הצעירות אך העצומות של הראל וחבריו יושב מטען הגאולה". בהמשך פנה לשר יצחק וסרלאוף, שהגיע ללוויה, ואמר: "אנחנו לא מוכנים יותר לקבור את הילדים שלנו".

ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, ספד לאלישע אנטמן: "ראיתי אותך היום בפעם הראשונה. על פניך היה נסוך חיוך ומאור פנים מיוחד של בנה הטוב של ארץ ישראל. פניך אמרו לנו להמשיך, לפעול, לצמוח על אף הכאב העצום. במפגש עם הוריך בתוך התופת ראינו את השורשים העמוקים שלך, שורשים של אמונה ושל עוצמה, והם מקור הכוח שלנו. צה"ל וראשי המדינה צריכים לאזור עוז ולעשות את שלהם במכת מחץ נגד אויב שהרים בך ובנו יד", הוסיף. "אנחנו נעשה את שלנו בדרך ההתיישבות בשמך, אלישע".

ידידיה גרוסמן, חברו של אלישע, סיפר בחשבון הטוויטר: "ישבנו בחומוס, איפה שעבדת, איפה שנרצחת. אני הייתי אחרי יום עמוס, אתה אחרי משמרת. שוחחנו, אולי שעה, דיברנו על החיים. היית חבר טוב, אכפתי, יסודי, כזה שמה שהוא עושה - הוא עושה הכי טוב שיש. אני אוהב אותך, אלישע, לא חשבתי שאכתוב את המילים האלו, אבל זה קרה".

על פי תחקור ראשוני של הפיגוע, שני מחבלים חמושים ברובי M-16 וסכינים פתחו באש לעבר מסעדת "חומוס אליהו" בכניסה לעלי. בהמשך, ירו לעבר גבר בן 38 ששהה במתחם ופצעו אותו בינוני. אזרח חמוש נטרל את אחד המחבלים. המחבל השני גנב רכב ונמלט מהזירה. שעתיים לאחר מכן הוא אותר וחוסל.

תגיות:עליפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה